Bonyolultabb lesz a 3-as metró vonalain futó felújított szerelvények klímával való felszerelése, mint azt eddig a közvélemény gondolhatta. Ahhoz ugyanis, hogy a kocsikba klímaberendezést építhessenek be, meg kell erősíteni azok vázszerkezetét. Vagyis nem kizárólag a járvány miatt elrendelt fővárosi közbeszerzési moratórium az egyetlen és fő oka annak, hogy a mai napig nincs előrelépés a metró klimatizálása ügyében – írja a Népszava.
Felidézik, hogy a BKV már tavaly nyáron – vagyis még Tarlós István főpolgármestersége alatt – kapcsolatba lépett több klímagyártó vállalkozással. Közvetlenül a választások előtt műszaki tanácskozást is tartottak öt szakcég – a Liebherr, Kiepe, Thermo King, Shijazhuang King, Webasto, valamint a Metrowagonmash – részvételével. A szerelvények felújítását végző Metrowagonmash részvételét azzal indokolták, hogy a garanciavállalás miatt minden változtatáshoz hozzá kell járulniuk. Erre azért van szükség, mert meg kell erősíteni a vázszerkezetet, amihez kell az oroszok hozzájárulása is. A Metrowagonmash viszont vállalná a klímaberendezések beépítését is, ha ezzel nem kell megfizetniük a szerelvények késedelmes leszállítása miatt a BKV által követelt 6 milliárd forintnak megfelelő kötbért.