Index: Mészáros Lőrinc kezd önjáróvá válni

Index: Mészáros Lőrinc kezd önjáróvá válni

Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor 2014 áprilisában Felcsúton (Fotó: Reuters/Balogh László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Olykor még a kormányfő tetszését sem nyeri el, ami az Echo Tv-nél történik, ugyanis Mészáros Lőrinc kezd a saját feje után menni – erről közölt cikket pénteken az Index. A cikk szerint a miniszterelnöknek nem volt ínyére, hogy a milliárdos valamelyik fideszes médiaszakember helyett a feleségét, Mészárosné Kelemen Beatrixet nevezte ki a televízió élére. Ráadásul az is Mészáros ötlete volt az Index szerint, hogy a 2Rule-t bevigye a köztévébe. A volt felcsúti polgármester erről előzőleg nem kérte ki a kormányfő véleményét, viszont a felvetéseinél sokan alapvetőnek gondolják, hogy a miniszterelnök ötletéről van szó, így nemet sem mernek mondani.

Mészárosék az Echo Tv irányvonalán is változtatni szerettek volna, a Index szerint pedig ez is kiverte a biztosítékot. Az alacsony nézettség növelése érdekében ugyanis bulvárosítottak volna, és még azt is elképzelhetőnek tartották, hogy leüljenek tárgyalni az ATV-től távozó Hajdú Péterrel. Ő viszont nincs épp jó viszonyban Rogán Antallal, és kormányközelből nem is akarták, hogy a csatorna elmenjen ebbe az irányba, miután hasonló területen már működik a Tv2. Ez ügyben még Orbán Viktor is kapott vészjelzéseket, miután, miként az Index fogalmaz, „Mészárosék komolyan elhitték, hogy van egy tévéjük.” Kiderült, hogy a gazdálkodással sincs minden rendben, így távoznia kellett Mészáros bizalmi emberének, Csík Zoltánnak.

Az Echótól ráadásul időközben távozott Szikszai Péter, aki Liszkay Gábor mellett már bizonyította lojalitását a kormányfő felé. Hiába, a Mészáros-tévénél mégsem volt maradása, így most ő csinálhatja meg az ismét kormánypártivá tett Hír Tv-t. Utóbbi tévé a hírek szerint mégsem kerül Mészáros Lőrinc tulajdonába, marad Nyerges Zsoltnál. Kérdéses az is, a volt polgármester birtokolhat-e egyáltalán két országos politikai tévét, de a jelek szerint az sem biztos, hogy jó szívvel rábíznák. Az Index pedig úgy tudja, hogy hosszú távon a Fidesz csak az egyik csatornát akarja megtartani, így esélyes, hogy rivalizálás indul a televíziók között.

A különbség egyébként már most érzékelhető. A Hír Tv-hez a 2015-ig ott dolgozó Földi-Kovács Andreát szerződtették, a Népszava pedig korábban úgy értesült, Krakkó Ákosnak is helye lehet a tévénél. A fideszesített tévé őszre ígér új műsorokat, de a háttérben azt hallani, hogy az Echo inkább marad a politikai showműsoroknál. Bayer Zsolt műsora mellett itt kaptak szerepet azok a harmincas-negyvenes jobboldaliak is, akik leginkább a cinikus trollkodásban jeleskednek. (Az egyik műsoruk konkrétan a Troll címet is kapta.) Az Index megjegyzi egyébként, hogy a héten történtek nagy nyertese az ATV, hiszen az elmúlt években a Hit Gyülekezete csatornájának jelentett konkurenciát a pártfüggetlen Hír Tv.

UltraHang

Fizessen elő a Magyar Hangra!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

Keresés

Árnyék podcast – „A nőnek a konyhában a helye”