„Köztulajdonban tartani, de a fejlesztésükbe külső forrást is bevonni, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni – ez a lényege annak az országos állomásmegújítási programnak, amelynek megvalósítására az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), valamint a MÁV-csoport pályázatot ír ki” – közölte a MÁV. Ezért aztán olyan befektetők és ingatlanfejlesztők jelentkezését várják mostantól január 31-ig, akik az ingatlanok egy részének, korlátozott időre szóló, kereskedelmi célú hasznosításáért cserében vállalják az adott állomásépület és környezetének megújítását.
A Magyarország minden térségére kiterjedő program, ahogy írják, háromszintű lesz. Az első kalapba azok az állomások tartoznak, ahol nemzetközi forgalom is van, a négy nagy budapesti pályaudvar (Déli, Keleti, Nyugati, Kelenföld) mellett, Debrecen, Győr és Szeged. A második kategóriába tartozik Alsógöd, Dunakeszi-Gyártelep, Felsőgöd, Gödöllő, Pécel, Siófok, Székesfehérvár, Sződ-Sződliget és Vác. Ezek a csomópontok regionálisan fontosak. A program harmadik, helyi szintjén az országban található bármelyik kis- és közepes méretű állomásépület hasznosítására nyílik lehetősége a pályázóknak, akiknek vállalniuk kell a vasútközlekedés szempontjainak maradéktalan érvényesítését és az utaskomfort javítását.
Lázár János közlekedési és építésügyi miniszter a Facebook-oldalán azt írta: „Vasútállomás nem veszíti el közvagyon jellegét: mégis megújul! Ilyen unortodox ötletekre van szükség ahhoz, hogy sárból várat építhessünk. (Anyukám szólt, hogy ne beszéljek csúnyán.) Az ötpontos akciótervem része az utaskomfort növelése, amibe beletartozik a pályaudvarok, vasút- és buszállomások, megállóhelyek megújítása. Magánpénz bevonásával a köz érdekében!”