Indulás után két hónappal ritkítják a tram-train járatait

Indulás után két hónappal ritkítják a tram-train járatait

Várakozó utasok a tram-train megállójában (Fotó: Magyar Hang/Lukács Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Nem óránként, hanem kétóránként megy végig egy tram-train járat Hódmezővásárhely és Szeged között. A kieső járatokat pótlóbuszokkal és pótlóvillamossal helyettesítik, a csúcsforgalomban közlekedő sűrítő járatokat pedig egyszerűen nem indítja el a MÁV – derül ki a vasúttársaság tájékoztatásából.

„A tram-train járatok kétóránként Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között, a teljes útvonalon közlekednek: a menetrend szerinti indulási idők alapján páratlan órában a Hódmezővásárhelyről, míg páros órában a Szegedről induló vasútvillamosokkal lehet átszállás nélkül utazni. A rákövetkező órában pótlóbusz és villamos közlekedik a tram-train helyett, egyszeri átszállással. Az utasoknak főként a csúcsidőkben a közúti menetidők és az átszállások miatt hosszabb eljutási idővel kell számolniuk – közölte honlapján a MÁV.

Tavaly november óta közlekedik Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő a tram-train. Az akkori tervek arról szóltak, hogy januártól az óránkénti indulás helyett a csúcsidőben húszpercenként, azon kívül félóránként követik egymást a járatok. Most nem hogy nem sűrítenek, de még ritkítanak is.

Mint ismert, hat év késéssel, és az eredetileg rászánt költségvetési pénz ötszörösének elköltése után futott ki az első tram-train a szegedi kocsiszínből, hogy november 29-én hajnalban teljesítse debütálóútját. A hibák azonban gyorsan megjelentek, már első nap lerobbant az egyik szerelvény.

Az ötletgazda Lázár János fideszes országgyűlési képviselő kampányeszközzé is tette a járatot, a választásokig ingyenes annak használata mindenkinek. Egy hete újra fel is ült a járatra, utána pedig így összegezte: „Ami pozitívum, hogy sokan használják, de amin dolgoznunk kell még, az a menetidő csökkentése, hogy a lehető leggyorsabban megtegye a jármű a két város közötti távolságot.”

A tram-traint nem sokkal az indulása után is kipróbáltuk, erről szóló riportunkat itt olvashatja:

 

 

 

 

 

Frissítés:

A MÁV döntésével kapcsolatban a Magyar Közlekedési Klub a Facebook-on fejtette ki véleményét.

„A tram-train tőlünk nyugatra sikersztori, mert sikerült a vasút és a villamos előnyeit egyesíteni. Nem Magyarországon lennénk, ha nálunk ez nem a hátrányok egyesítését jelentette volna”– írták. A szervezet véleménye szerint alapból hibás volt a koncepció az üzemeltető kiválasztásával, hiszen nem a MÁV-Startot kellett volna beengedni a szegedi villamoshálózatra, náluk ugyanis 5 perces késés még pontos közlekedésnek számít. Ellenben a percre pontos közlekedésre érzékeny helyi közlekedési társaság nyugodtan kijárhatna a nagyvasútra.

 

A közlekedési klub megjegyezte továbbá, hogy továbbra is megoldatlan a tram-train tarifakérdése, bár ezt a problémát az április 15-ig tartó ingyenességgel elodázták.

Fizessen elő a Magyar Hangra!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

Keresés

Árnyék podcast – A vert sereg