Csütörtöktől ingyen utaznak 14 év alattiak a fővárosi járatokon

Csütörtöktől ingyen utaznak 14 év alattiak a fővárosi járatokon

A Fővárosi közgyűlés ülése 2021. szeptember 1-jén fotó: MTI, Kovács Attila

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Fővárosi Közgyűlés megszavazta Karácsony Gergely főpolgármester javaslatát a 14 év alattiak közösségi közlekedési díjkedvezményéről – számolt be közleményében a Főpolgármesteri Hivatal. Ennek értelmében szeptember 2-től, csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési járatokon díjmentesen utazhatnak a 14 éven aluli fiatalok. A főpolgármester érvelése szerint ezzel a lépéssel megállítható a közösségi közlekedéstől elpártolók számának növekedése. Erről beszélt egy előző heti háttérbeszélgetésen Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes is.

A hivatal felhívta a figyelmet, hogy a közösségi közlekedéstől elpártolók száma annak ellenére növekedett a koronavírus-járvány időszaka alatt, hogy a nemzetközi tanulmányok szerint a közösségi közlekedésben alacsonyabb a fertőzés kockázata, mint máshol. Mint írták, reményeik szerint akár a koronavírus előtti szintre is nőhet a közösségi közlekedéssel utazók száma: a 14 éven aluliak ingyenes utazásával nemcsak ők, de a szüleik is visszacsábíthatók ide, miközben pozitív hatásként jelenik meg a jövő generációjának tudatos közlekedésre való nevelése.

Hozzátették, egyúttal családtámogató intézkedésről is van szó, hiszen jelentős összeg marad a szülők zsebében, miközben a Fővárost sem éri anyagi veszteség. Azt írták ugyanis, hogy ha az érintett 121 ezer diákból minden tizedik esetében el tudják érni, hogy a szülő közösségi közlekedésre váltson, akkor az intézkedés nullszaldós, tehát nem okoz többletkiadást a költségvetésnek. Ehhez az szükséges, hogy megközelítőleg havonta 10 ezer bérlettel több legyen értékesítve a felnőtt utazók részére a 2021-es átlaghoz képest.

Mint az Kiss Ambrus háttérbeszélgetésén elhangzott, Budapest a közösségi közlekedés jegyárbevétel szempontjából óriási problémákkal küzd: míg 2019 első félévében a menetdíj bevétele 34,8 milliárd volt, addig 2020 hasonló időszakában már csak 22 milliárd, 2021-ben pedig 18 milliárd volt ez a tétel.