Jelentős vasúti korszerűsítés marad el

Jelentős vasúti korszerűsítés marad el

Képünk illusztráció! A MÁV Start Zrt. nagy utasforgalmú vonalakra tervezett, Stadler gyártmányú, KISS típusú elektromotoros meghajtású, kétszintes, modern vonat-szerelvénye indulásra vár az 1847 óta működő Szolnok vasútállomáson, Magyarország egyik legnagyobb alapterületű vasúti csomópontján. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon forgalomba állt az első, emeletes KISS-motorvonat, jövő év végéig pedig, összesen 40 KISS állhat forgalomba. (MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A kormány isszavonja a szeptember hetedikén a vasúti személyszállítás járműállományának korszerűsítéséről szóló rendelet egyik fontos pontját – vette észre a Vg.hu a Magyar Közlöny legújabb számában.

A módosítás szerint a 39 plusz 10 opciós darabszámú, 230 kilométeres óránkénti maximális sebességre képes, legalább hétkocsis, új gyártású vasúti távolsági személyszállító szerelvényre vonatkozó közbeszerzési eljárást mégsem írják ki.

A kormány meghátrálása a költségvetés helyzetének ismeretében nem váratlan, azonban mégis csak fájó, mert a teljes MÁV-Start IC távolsági flotta bő kétharmadának cseréje (összesen 380 kocsi) mehetett volna végbe, ami vitán felül új korszakot nyitott volna az állami vasúttársaság történetében.

Az új szerelvények felépítése és összeállítása lényegében a magyar utazóközönség körében is népszerű, Budapest és Bécs között közlekedő, az osztrák Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) által üzemeltetett Railjetekére hasonlít.