„Van arra szándék, hogy kellő előkészítés után a Rákóczi-Kossuth Lajos-tengelyről levegyünk egy-egy forgalmi sávot” – mondta Erő Zoltán budapesti főépítész.
Erő Zoltán budapesti főépítész az Azonnalinak adott interjúban azt mondta, a jelenleg háromsávos szakasz átalakításáról még nem született végleges döntés, de tavaly, amikor a városvezetés a járvány kitörése után Budapest több nagyforgalmú útján különböző változtatásokról döntött, téma volt a Rákóczi út átalakítása is. A tavaly készült fejlesztési koncepció szerint a kerékpárhasználat mellett a forgalomcsillapítást is szolgálná a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca leszűkítése: itt egy-egy buszsáv mellett az autóknak egy-egy forgalmi sáv maradna, szélesebb lenne a járda, több hely jutna teraszoknak és a zöldfelületeknek. A biciklisávot a Szabadság hídon és a Lánchídon keresztül vezetnék át Budára.
„Nagyon egyszerű, nagyon olcsó eszközökkel tudunk átalakítani működéseket” – ilyen volt például a nagykörúti kerékpársávok esete. – A Rákóczi út kapcsán én magam nem ajánlottam, hogy azt is belevonjuk a taktikai átalakításba, mert az hosszabb előkészületeket, nagyobb beavatkozásokat igényel – mondta.
A főépítész szerint a Városliget után most a Fudan Egyetem esetében van a legélesebb ütközőpont a főváros és a kormány elképzelései között. Utóbbiról nehezen tartja elképzelhetőnek, hogy illeszkedni tudna a Diákváros eredeti terveibe.