Kétszer is pótlóbuszra kell szállnia annak, aki a Szombathely-Csorna-Budapest vonalon utazna

Kétszer is pótlóbuszra kell szállnia annak, aki a Szombathely-Csorna-Budapest vonalon utazna

Vonatsín. Képünk csak illusztráció (Fotó: Johannes Plenio / Unsplash)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Indulatokat vált ki az utasok között, hogy a Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így kétszer is járművet kell váltani – olvasható a Népszava riportjában.

Mint írták, az első szakaszon, Szombathelytől Csornáig azért kell buszra váltani, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. Csornán aztán ismét vonatra kell szállnia az utasoknak, de csak Tatabányáig mehetnek azzal, ott ismét pótlóbusz várja őket. Ennek oka, hogy a MÁV szeptember közepétől elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítását. A lap szerint december közepéig fog várhatóan mind a két felújítás befejeződni.

A Népszava kereste a vasúti cégeket azzal kapcsolatban, hogy miért nem hangolták össze a munkálatokat. A GYSEV szerint „a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést.” Ráadásul a cég azt is állította, hogy régóta tudott a MÁV is arról, hogy felújításra készülnek.

A MÁV válaszában nem tagadta, hogy a GYSEV terveiről tudtak, ám „a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe”.

Címkék: vasút