Minden idők legkomplexebb és legdrágább gyorsforgalmi fejlesztését indíthatja el 2024-ben a kormány – írja a Világgazdaság Lázár János építési és közlekedési miniszter hétvégén elmondott nyilatkozata alapján. Jövőre ugyanis megkezdődik Zalaegerszeg bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba, a 44 kilométeres szakasz megépítésének teljes költségét 400 milliárdra taksálta a tárcavezető. A lap szerint így a kilométerenkénti 9,2 milliárd forint még az M6-os fajlagos költségén is túltesz, az nagyjából feleennyibe került.
A magas költségeket magyarázhatja a szakasz komplexitása, a tervek szerint az M76-os a zalaegerszegi járműipari tesztpálya részeként is működik majd, ahol egy tíz kilométeres szakaszt tesztútként alakítanának ki nagy sebességű tesztek elvégzéséhez. A szakaszon harminchat híd épül, ezek közül négy völgyhíd lesz, egy pedig a Zala folyón ível át.
A minisztérium a lapnak azt írta, hogy az említett, becsült beruházási összeg a Sármelléktől Zalaegerszeg keleti csomópontig történő megépítést tartalmazza, a jelzett költségben a 71. sz. főút tervezett 2x2 sávos keszthelyi bekötése mellett a sármelléki repülőtér bekötése, valamint Fenékpuszta és Sármellék között a 76. sz. főút fejlesztése is beleértendő.