
Kísérleti jelleggel, hővédő fehér anyaggal vonják be a sínszálakat itthon egy szakaszon – jelentette be vasárnapi videójában a MÁV vezérigazgatója.
Hegyi Zsolt azzal kezdte, hogy a klímaváltozás számos területen gyötör minket és így van ez a vasúti pályák üzemeltetésénél is. Ma már nyaranta olyan hőséggel kell megküzdeniük, amilyennel korábban csak a déli országoknak, a spanyol vagy az olasz vasúttársaságnak. Mediterrán kihívásokra mediterrán válasz: az olasz tapasztalatok alapján Bükkösd térségében a pécsi fővonalon egy szakaszon hővédő fehér anyaggal vonják be a sínszálakat. Ez képes arra, hogy a kánikulában akár 10 fokkal is csökkentse a sínszál hőmérsékletét, így egy forró nyári napon 60 helyett 50 fokra melegednek fel a sínek. Azért itt használják először ezt a módszert, mert a nagyobb hőhullámok itt okoztak leginkább problémát.
Hegyi Zsolt leszögezte, hogy ez egy tesztidőszak, idén kipróbálják és ha valóban segít, akkor jövőre beépítik a működésbe.
Az elmúlt időszakban számos esetben előfordult, hogy különféle problémák miatt összeomlott a vasútközlekedés egy-egy szakaszon. Ráadásul néhány hete a MÁV lelőtte a Vonatinfó alkalmazást, a térképet, amin élőben lehetett követni, melyik személyszállító vonat merre jár, és késik-e. Ezután lelkes amatőrök összedobtak egy saját felületet, a Holavonat.hu-t. Lázár János azonban nekiment az alkalmazásnak, és arról írt, hogy az a magyar vasutat „fikázó, fanatikus Tisza-aktivisták és a fanatikus hobbivasutasok vonatfigyelő oldala”. Később új oldal indult, Mégisholavonat címen.