L. Simon László, a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgatója a Facebook-oldalán osztotta meg kellemetlen tapasztalatát édesanyja betegsége kapcsán. – Elképzelhető manapság, hogy egy háziorvosi rendelésre csak telefonon lehet bejelentkezni? – tette fel a kérdést.
Egy gárdonyi háziorvos ugyanis telefonon lebeszélte a 72 éves szívbeteg, éppen vérnyomás problémákkal és komoly megfázással küzdő asszonyt arról, hogy személyesen jelenjen meg a rendelőben, nehogy megfertőzzön másokat.
– Én pedig tehetetlen vagyok, mert éppen a világ másik felén vagyok, s 9 órányi időeltolódás nehezíti a kommunikációnkat – panaszolja L. Simon.
– Mikor gyerek voltam, egy ilyen esetben Gárdonyban Bátai doktor úr azonnal bepattant volna a Trabantjába, s ment volna a betegéhez. (...) Nem értem, hogy jutottunk idáig – írja bejegyzésében L. Simon, aki még annyit tett hozzá, hogy „most ezt senki se kenje a politikára és a háziorvosok fizetésére”.
A főigazgatót a kommentelők világosították fel arról, hogy ez sokszor így működik a koronavírus-járvány kezdete óta, a háziorvosok lényegében telefonon diagnosztizálnak a beteg bemondása alapján. Többen megírták saját, hasonló tapasztalatukat, amelynek fő oka elmondásuk szerint a „Covid protokoll”.