Lázár: Botka és Márki-Zay inkább akadályozta, mint segítette a tram-traint

Lázár: Botka és Márki-Zay inkább akadályozta, mint segítette a tram-traint

Lázár János tájékoztató kampánya a tram-trainről (Fotó: Lázár János / Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

„(…) sokak meglepetésére még Botka László és Márki-Zay Péter, a két érintett város polgármestere is inkább akadályozta, mint segítette a beruházást” – erről írt Lázár János fideszes parlamenti képviselő a hamarosan forgalomba álló tram-trainről tájékoztató kampányanyagban, ezt a Szegeder vette észre. Lázár szerint ez a vásárhelyi polgármesternél igazán „megdöbbentő”, hiszen a tram-train a várost gyarapítja majd.

A lap megjegyzi, a tram-train az eredetileg kalkulált ár többszörösére drágult. Az összesen nettó 72 milliárd forintot a következőképp osztották föl a tájékoztatás szerint: 

• a vásárhelyi villamospálya megépítése – 11,5 milliárd
• szegedi pályafejlesztések – 0,65 milliárd
• nagyvasúti pálya felújítása a két város között – 27 milliárd
• MÁV-járműtelep kialakítása – 5 milliárd
• 12 Stadler Citylink beszerzése – 26,5 milliárd

Ami a jegyárakat illeti, azok azon fognak múlni, hogy milyen távolságra veszik igénybe az utasok a tram-traint. Külön zónának számít majd Szeged (C), Algyő (B) és Hódmezővásárhely is (A). A teljes vonalon a jegy 465 forintba fog kerülni, a bérlet pedig 17 800 forintba. Ugyanakkor lesz kombinált bérlet is, amivel Szeged helyi közösségi közlekedését is igénybe vehet lenni, ezért 21 200 forintot kell majd fizetni. A Szegeder megjegyezte: Hódmezővásárhely helyi járatai azért nincsenek ebbe belekalkulálva, mert ott ingyenes a buszozás.