
A balatoni vonalon tegnap nagy bajt okozott egy makacs sorompóhiba. A hibát estére elhárítottuk, de minden eshetőségre felkészülve a mai napot tudatosan túlbiztosítjuk. Méghozzá háromszázszorosan! – írja Facebook-oldalán Lázár János. A közlekedési miniszter fotókkal illusztrált posztjában megismételte azt a korábbi bejelentést, miszerint háromszáz klímás buszt rendeltek Budapestre, hogy szükség esetén azonnal bevethessék azokat.
Alig fél órát kellett várni Magyar Péter válaszára: a Tisza Párt elnöke bejegyzését azzal kezdte, hogy Tasó László minapi vasútfejlesztésért felelős miniszteri biztosi kinevezését kommentálja. – Ez „biztató” hír, hiszen Tasónak nagy gyakorlata van az uniós pénzek kreatív felhasználásában. Tudod, ő volt az, aki lombkorona nélkül építtetett több százmillióért lombkoronasétányt. Talán ő mozdony és sínek nélkül is tud vasutat fejleszteni?! – írta Magyar, aki ezt követően rátért a vonatpótló buszokra, amelyeket a fővárosba rendelt a miniszter.
– Ez „jó” hír az utasoknak, hiszen ők ma és holnap a Balatonról és a vidék más részeiről szeretnének Budapestre eljutni. Nem fordítva. Viszont még jobb hír Tiborcz Pistának, akinek a cége pár egyéb apróság mellett elnyerte a pótlóbuszok szolgáltatásának lehetőségét is – fogalmazott az ellenzéki politikus, aki bejegyzését azzal zárta: „János, ne nézd hülyének az embereket és ne égesd tovább a pénzünket. Egy ország üzeni neked: Ne mávozzál, távozzál!”
Megszólalt Vitézy Dávid is. A fővárosi politikus igazi kuriózumnak nevezte az egy nap késéssel érkező pótlóbuszt.
– A vidékről Budapestre vezényelt járművezetők tétlenül nézelődnek az árnyékban, és nem értik, miért rendelték be őket Pünkösdvasárnap. Ez az egész tökéletes szimbóluma mindannak a kármentő kapkodásnak, 10 pontos hangzatos, kókler, komolytalan kirakatígéret-kampánynak, amit a saját maga által leállított járműbeszerzések és pályafelújítások helyett indított Lázár János – fogalmazott Vitézy, aki közösségi oldalán azt írta, azért is ellemetlen ez a helyzet, mert nem „csak" a vasúti közlekedés omlott össze, hanem a kapkodva kitalált 10 pontról is kiderült, hogy kamu, „még a normális vasútfejlesztés helyett kitalált ígéreteket sem sikerült betartani." – De ezt már nehéz menteni. A nyár első hétvégéjén az egész országnak nyilvánvaló lett: a hetek óta a halálbüntetésről és a saját maga által megbízott építési vállalkozók luxizásáról vidéki főterek padjain üvöltöző miniszter valójában a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere, aki a saját felelőssége elől menekül a szimbolikus politikai vitákba. Mégiscsak egyszerűbb a lovakat félteni a Pridetól, mint a saját utasait a hőgutától – fogalmazott Vitézy.