„Nem a vas a fontos, hanem az ember. (...) Egy miniszternek nem azzal kell foglalkozni, hogy a vas ne törjön, hanem hogy az ember ne törjön”. A többi között ezt fejtegette az utóbbi napok vasúti káoszával, illetve a Keleti pályaudvarnál kisiklott vonattal kapcsolatban Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter a vasúti közlekedést megbénító és kis híján tragédiával végződő esemény után néma maradt, csak akkor állt a nyilvánosság elé, amikor már sikerült újraindítani a forgalmat.
Most a VI. Semmelweis Nyári Egyetem vendége volt Lázár János. A Merkely Béla rektorral folytatott beszélgetés után a hallgatók kérdezhettek az építési és közlekedési minisztertől, aki az elmúlt hetekben nem csak a vonat kisiklása, hanem a síntörések, gázolások, késések, vagyis az összeomlás jeleit mutató vasúti közlekedés miatt áll a bírálatok kereszttüzében. (A Keleti pályaudvarnál kisiklott InterCity ügyében a rendőrség azóta büntetőeljárást indított, és kiderült az is, hogy a bajt csavartörés okozta).
– Az, hogy „eltörik két csavar, az szakmai kérdés” – ez okozta a vasárnapi kisiklást –, de ha az ember van veszélyben, megsérül, az az ő személyes felelőssége. „Én az emberekért felelek” – mondta a miniszter a 444.hu beszámolója szerint. A miniszter ezt különféle szavakkal elég sokszor megismételte, például így is: „Az embertársaimért felelek, akik a sorsukat rám bízták. Minden nap, a mellébeszélő újságírókkal ellentétben, minden nap 4 millió ember életéért és 53 ezer munkatársam biztonságos munkavégzéséért felelek. Ha valaki, én ennek messze a tudatában vagyok.” Vitézy Dávid nevét ugyan nem ejtette ki a száján, de mintha a volt közlekedési államtitkár keddi, miniszteri felelősségről szóló posztjára reagált volna ezzel. A MÁV menedzsmentjén is azért változtatott, mert azt szeretné, ha a vas helyett az ember, a szolgáltatás színvonala kerülne előtérbe – mondta a miniszter, majd Merkely Béla nagy tapsot kért a miniszternek.