Levelet írt Pintér Sándornak a Civil Közoktatási Platform

Levelet írt Pintér Sándornak a Civil Közoktatási Platform

A pedagógussztrájk mellett kiállók (Fotó: Magyar Hang/Lukács Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Nyílt levélben fordult Pintér Sándor belügyminiszterhez a Civil Közoktatási Platform, azt kérve, hogy a miniszter is vegyen részt azon az egyeztetésen, amelyet az oktatásért is felelős tárca hirdetett meg péntekre az iskolaigazgatók részére.

A szervezet lapunkhoz is eljuttatott levelében felidézte: a találkozóra hívott intézményvezetők csak Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkárnak mondhatják el a véleményüket, „aki számára ez feltehetően nem fog sok újdonságot tartalmazni, hiszen hosszú évek óta ő felel a közoktatásért, így ismernie kell annak helyzetét, problémáit, a követeléseket, a helyzetelemző és javaslattevő anyagokat”.

„Miniszter úr azonban annak ellenére, hogy a kormányban a köznevelési területet is képviseli, elérhetetlen az Önt megszólító tanárok, szülők, diákok számára. Távol maradt a sztrájktárgyalásoktól, nem fogadta a szakszervezeti vezetőket, sőt (tudomásunk szerint) a kormány által létrehozott Köznevelési Kerekasztalt és a Nemzeti Pedagógus Kart sem tisztelte meg jelenlétével. Így az oktatás problémái csak a Maruzsa Zoltán által vezetett államtitkárság közvetítésével jutnak el önhöz, amely államtitkárság többször is bebizonyította, hogy nem képviseli sem a hozzá tartozó munkavállalók, sem az általuk oktatott, nevelt gyermekek érdekeit” – írja a Civil Közoktatási Platform, amely a pénteki találkozón való részvétel mellett arra kéri Pintér Sándort, hogy

• tegyék publikussá a találkozó célját, műfaját és hogy kiket, milyen szempontok szerint hívtak meg; a tanárok tömegeit képviselő szakszervezeti meghívottaknak is legyen az igazgatókkal megegyező megszólalási lehetősége;
• gondoskodjon róla, hogy a találkozás a nyílt párbeszéd terepe legyen – a beszélgetésről készüljön hangfelvétel, az ott elhangzott információk, következtetések közösen jóváhagyott kommüniké formájában kerüljenek ki az országos sajtóba;
• a tanácskozáson körvonalazódó lépések, intézkedési lehetőségek megvitatása az ülés után is folytatódjon.

A platform levelében hangsúlyozza: a pedagógusok, szülők és diákok közös 9 pontja érdemi és nyilvános párbeszédet követel az oktatás megújításáról, amelynek teljesítéséhez egy most várható beszélgetés nem elegendő, helyette intézményesült, demokratikus, jogosultságokkal rendelkező fórumot, nemzeti közoktatási kerekasztal létrehozását szorgalmazzák, ahogy azt a Pedagógusok Szakszervezete is követeli. Emellett azt is kérik Pintértől, hogy a kormány ösztönözze az „immár spontán megkezdődött iskolai és településszintű párbeszédet” az oktatás minden szereplőjének részvételével.

A Civil Közoktatási Platform saját meghatározása szerint a magyarországi közoktatással foglalkozó civil szervezetek, szerveződések együttműködési fóruma, amely 2016-ban, 45 tagszervezettel alakult.