Már hatósági engedélyeket is szerzett a kínai hátterű magyar légitársaság
A külügyi tárca által megvásárolt Airbus 330 típusú teherszállító repülőgép (Forrás: Szijjártó Péter Facebook-oldala)

Decemberben kiadhatták a részben magyar tulajdonú Hungary Airlines nevű légitársaság számára a légijármű üzembentartási engedélyt (AOC) – írja az Airportal.hu.

A portál úgy tudja, hogy az állami tulajdonú Airbus A330F áruszállító üzemeltetését a Hungary Airlines vehette át, a légitársaság pedig december 23. óta több tesztrepülést is végrehajtott a „HUA” kóddal és „BUDAPEST” hívójellel ellátott repülőgéppel. Az Airbus A330F ezután január 5-én HUA 951-es járatszámmal Sanghajba ment, a lap értesülései szerint egy esedékes karbantartásra. Bár az Építési és Közlekedési Minisztérium részeként működő Légügyi Hatóság légijármű üzembentartási engedéllyel (AOC) rendelkező cégek listája a cikk közzétételéig nem frissült, azt vélhetően már decemberben kiadták a Hungary Airlines számára. A hatóság egy másik, a napokban online hozzáférhetővé vált, de hivatalosan 2024. december 7-én frissült nyilvántartása szerint a vállalat már rendelkezik az EASA Part-CAMO, folyamatos légialkalmasság-irányító szervezetek számára szükséges tanúsítással.

A 2021-ben bejegyzett cég 2024 áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft.-re, és évek óta tevékenykedik a Kína és Magyarország közötti légiáru-szállítás területén, kezdetben Universal Translink Airline Hungary Kft. (UTA), majd rövid ideig Hungary Cargo Airlines Kft. néven. A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa, 50 százalékot meghaladó részesedéssel, a hazánkban élő, a portál szerint vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Wu Jiang kínai üzletember. Mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel a cégjegyzék adatai szerint: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint 2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt.