MÁV-vezér: Nem az a probléma, ha egy vonalon megnő az utasszám, hanem az, ha ezt a menetrend nem követi le
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója (Fotó: Magyar Hang/Beliczay László)

A késések több mint 50 százalékát a pályaállapotok okozzák. További 25 százalékuk a másodlagos késés, vagyis amikor egy vonat késése miatt késik már a következő is. Az összes többi késés más okok egyvelege, például az időjárás vagy balesetek miatt történik – erről is beszélt a Magyar Hangnak adott interjújában a MÁV vezérigazgatója. Hegyi Zsolt szerint nyáron a menetrendszerűség sok esetben rosszabb az éves átlagnál, erről általában a balatoni járatok tehetnek. – Idén túl szoros menetrendet hirdettünk meg, és miután nagyot nőtt az utazási igény az elmúlt években, nem terveztünk elég időt a fel- és leszállásokra, ezen változtatni kell – mondta, jelezve, hogy ezt a mondatát próbálták már kiforgatni, ezért most igyekszik egyértelműen fogalmazni: „természetesen nem az a probléma, ha egy vonalon megnő az utasszám, hanem az, ha ezt a menetrend nem követi le”.

• Több pályaudvarnál összeomlott a vonatközlekedés, s az sem tett jót a vasútnak, hogy leesett az első hó. Mi és ki a felelős ezekért az anomáliákért? És milyen következménye van?
• Mennyire gondolhatják az utasok méltányosnak azt, hogy a MÁV-nál 75 igazgató dolgozik a vezérkar alatt átlag kétmilliós fizetésért, miközben a szolgáltatás színvonala ilyen?
• A korábbi, több évre visszamenő menetrendszerűségi statisztikákat miért szedték le a honlapjukról?
• Kellően szabad keze van, és nem kell mindenért Lázár Jánoshoz rohangálnia?

A teljes interjút elolvashatják a Magyar Hangban vagy pedig online ITT>>>

A MÁV vezetője szerint öt év múlva a mostaninál jóval pontosabban járhatnak a vonatok
Hutter Marianna

A MÁV vezetője szerint öt év múlva a mostaninál jóval pontosabban járhatnak a vonatok

Hegyi Zsolt, a vasúttársaság vezérigazgatója vonatkésésekről, pályaállapotokról, havazásról, éjszakai problémákról, milliós fizetésekről, a jövőbeli fejlesztésekről és arról, lesznek-e járatritkítások. Interjú!