Maximum jövőre lehet klíma a hármas metrón
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 3-as metró vonalának Dózsa György úti állomása felújítás után. (Fotó: MTVA / Jászai Csaba)

Idén nyáron biztosan nem kivitelezhető a hármas metró minden szerelvényének klimatizálása, ezért legkorábban jövőre lehetséges ilyesmi – válaszolta a BKV a Népszava megkeresésére. „A járványügyi helyzet az élet minden területére kihatással van, így az M3 szerelvényeinek klimatizálását is befolyásolja” – erre hivatkozott a szervezet, amikor azt válaszolta, idén maximum a prototípuskocsikon lehet megvalósítani a légkondicionálást. Ez a 222-ből mindössze hat kocsit jelent.

A BKV jelenleg a gyártó hozzájárulására vár, miután a klíma beszerelésének jelentős garanciális vonzata van. A Metrovagonmas emberei korábban szóbeli ígéretet tettek, hogy hozzájárulnak a garancia meghosszabbításához, de erről még nem született írásos megállapodás. Az orosz cégnek minden változtatáshoz hozzá kell járulnia, különben elvész a harmincéves garancia.

Budapesti konszenzus: a 3-as metró légkondicionálását fizessék az oroszok
Magyar Hang

Budapesti konszenzus: a 3-as metró légkondicionálását fizessék az oroszok

A budapestiek több mint fele elégedett Karácsony Gergely főpolgármester tevékenységével a Publicus felmérése szerint.

Tavaly nyáron még főpolgármester-jelöltként Karácsony Gergely megmérte, hogy a hármas metró felújított kocsijában 34,8 fok van, és megígérte, hogy másként lesz ez, ha megválasztják. A városvezetés meg is ígérte aztán, hogy tendert hirdet ez ügyben. Most nyáron ráadásul a metrón kötelező is maszkot viselni, ami miatt az emberek még inkább érzékelhetik a forróságot.

A BKV, amint a Népszava írja, már tavaly nyáron felvette a kapcsolatot klímagyártó cégekkel, és műszaki szimpóziumot is rendeztek öt cég részvételével. Három cég jelezte, hogy vállalná a feladatot. Korábban 6-10 milliárdra tették a klimatizálás kiépítésének költségét.

A hármas metró vonalán közlekedő kocsikat 2016 és 2018 között újította fel (gyakorlatilag inkább újragyártotta) az orosz Metrovagonmas, mindezt 69 milliárd forintért.