Megrángatta a lappiacot is az infláció

Megrángatta a lappiacot is az infláció

A lappiac helyzete

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Közzétette a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) a magyar lappiac tavaly év végi eredményeit, és ebből az derült ki, hogy a 2022-es inflációs év újabb brutális példányszám-csökkenést hozott a nyomtatott sajtó területén.

A legnagyobbat a bulvár vesztette (akad kiadvány, amely olvasóinak több mint huszonkilenc százalékát, tehát csaknem harmadát elveszítette egyetlen év alatt!), de nagyot zuhant a KESMA tulajdonában lévő megyei napilapok eladása is, összességében több mint ötvenezer olvasójuk eltűnt, így az újságok példányszáma átlagosan 16 százalékot csökkent. A női lapok és a komoly kiadványok is csökkentek, de valamivel kisebb mértékben: minden tizedik olvasójuk eltűnt. Van egy kakukktojás is, a Joy magazin: ők az egyetlenek, akik növelni tudták a példányszámukat egy év alatt, ráadásul nem is kicsit: csaknem 68 százalékkal többet adnak el belőle.

Rossz éve volt a KESMA-lapoknak is

Az infláció legjobban a bulvártartalmak fogyasztóit viselte meg. Azon belül is a Mediaworks tulajdonában lévő HOT! magazin olvasóit: a lapból 2021 végén még 45 763 példányt adtak el, tavaly év végén pedig már csak 32 425-öt (-29,15 százalék). 27,94 százalékot esett a Best, 26,23 százalékot a Story, 21,56 százalékot a Bors, és még viszonylag jól tartja magát a Blikk: 53 ezerről csak 46 ezerre csökkent a napi átlagos példányszáma (-14,13 százalék).

A KESMA tulajdonában élő megyei napilapoknak sem volt túl jó évük: van 21 százalékot meghaladó zuhanás (Észak-Magyarország), több mint 18 százalékos esés (Dél-Magyarország, Dunaújvárosi Hírlap, Észak-Keleti Napló, Petőfi Népe), és összességében eltűnt 51 ezer olvasó egy év alatt.

Komoly lapból is kevesebb fogy

A női lapok szegmenségben van az egyetlen kivétel: a Joy példányszáma a tavalyi csaknem 33 ezerről idén év végére 55 ezerre ugrott fel. Mindenki más csökkent: a Nők Lapja 31 ezer olvasót veszített (-19,8%), a Kiskegyed 29 ezret (-20,73%), a Fanny 12 ezret (-18,84). Viszonylag jól tartja magát a Glamour (-3,7%) és a Meglepetés (-9,18) is.

A komoly lapok között 11 százalékos átlagos csökkenés volt, a legtöbbet a Képmás magazin veszített (16,77%), a legkevesebb a HVG (6, 54%).

A szintén KESMA tulajdonában lévő Nemzeti Sport olvasottsága tovább csökkent: míg tavaly még több mint 21 ezer fogyott belőle naponta, idén év végén már csak 18 ezer (-14.32%). Nagyjából hasonló mértékben csökkent a Népszava olvasottsága is (-13,93%).

A Magyar Hangot nem auditáljuk, ezért nincs ott a MATESZ listáján, de nem titkoljuk az adatainkat. A 2021-es év átlagos értékesített példányszáma 11 461 eladott példány volt, ám 2022 nekünk sem lett sikeres esztendő: 10 760 újságot adtunk el hetente, így 9,3 százalékot csökkent a példányszámunk.

 

Címkék: média, sajtó

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.