„Megnéztük a nemzetközi gyakorlatot is, hogy hol mennyi az autópálya-matrica, és azt is, hogy ki, mennyi autópálya-matricát vásárolt, miből fogy sok, és ott emeltünk kisebb mértékben, amiből sok fogy” – ezt mondta Gulyás Gergely az áremelés kapcsán nemrég egy kormányinfón. Az Mfor cikke szerint azonban ez a kijelentés nem állja meg a helyét.
A legtöbbet ugyanis, az összes matricának több mint felét a D1 kategória heti matricájából adták el, ahol az áremelés mértéke 44 százalék. A második legtöbb eladott (19 százalék) D1 megyei matrica valóban csak 5 százalékkal drágul, azonban a képzeletbeli dobogó harmadik helyén álló D1 havi matrica (15 százalék) áremelkedése 71 százalék lesz.
Összességében az ideinél 29 százalékkal fognak többe kerülni az autópálya-matricák – számította ki az Mfor, miután a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) közérdekűadat-igénylésükre adott válaszában a lap rendelkezésére bocsátotta, hogy a különféle időtartamra szóló, különböző típusú matricákból mennyit vásároltak idén augusztus 31-éig
Mint a cikk megjegyzi, a pénzt nem vágja zsebre a NÚSZ. Hiszen az állam 35 éves koncessziós megállapodás keretében a gyorsforgalmi utak üzemeltetését átadta egy Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz tartozó magántőkealapnak.