Hiába állapította meg a Fővárosi Törvényszék, hogy a Terror Háza megsértette Pruck Pál kegyelethez fűződő jogait, az intézmény a Nagy Lajos király úti épületfestésén nem szolgáltatott igazságot az egykori szabadságharcosnak. Miközben a bíróság Pruck Pál nevének feltüntetését rendelte el, inkább a teljes képet fehérre mázolták úgy, hogy ez nem lett volna szükséges. Arról, hogy belekezdtek a festmény eltüntetésébe, a 168 Óra írt korábban, kedden pedig a sajtó már a fehérré változott falról adhatott hírt.

A 444-nek a zuglói önkormányzat arról beszélt, hogy nem a kerület kérte a kép lemázolását. Az ’56-os emlékévet lebonyolító FrankDigitál Médiaügynökséggel szeptember 13-ig szól a szerződés, akkorra kellett volna az önkormányzat használatába visszaadni a felületet. Zugló közlése szerint semmilyen értesítést nem kapott a festés megkezdéséről. Dózsa László neve egyébként már év elején lekerült a kerület elhatározásából.

A Terror Háza korábban a színész elmondására alapozva írta oda Dózsa László nevét a képhez, ami valójában Pruckot ábrázolja. Bár a családtagjai jelezték, hogy rokonuk van a festményen, Schmidt Máriáék a bocsánatkérés helyett inkább megsértődtek, és ragaszkodtak igazukhoz. A főigazgató még Pruckot sem átallta nyilvánosan becsmérelni, később pedig minden felelősséget Horváth Miklós történészre igyekeztek hárítani. Bár mások mellett az 1956-os Intézet és Eörsi László is cáfolták, hogy Dózsa lenne a képen, Schmidt nem kért bocsánatot. Az életéről szóló színes sztorikat előszeretettel előadó színész pedig úgy vélte: megfeszítve érzi magát, az ügyben pedig Pruck volt Barabás.

Hozzászólna? Várjuk Facebook-oldalunkon.