Az RTL és a 4iG tárgyalásai során semmilyen formában nem merült fel, hogy az RTL letekerje a közéleti tartalmait, az Rtl.hu átalakításáról pedig már a 4iG-s megállapodás előtt döntöttek, csak megvárták az önkormányzati választást – mondja Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a Telexnek adott interjúban.
A Brückner Gergely és Bicsérdi-Fülöp Ádám által készített cikkben Vidus Gabriella arra a kérdésre, „hogyan döntöttek arról, hogy független, nemzetközi hátterű kereskedelmi tévéként a magyar kormány által nagyon megtámogatott infokommunikációs csoporttal stratégiai szövetségre lépnek”, azt válaszolja:
„A vállalatunknak három fő bevételi lába van. A fő bevételünk a reklám, aztán vannak a csatornáink terjesztéséből származó disztribúciós bevételek is, a harmadik láb pedig a streaming. Ez így együtt egy diverzifikált bevételi struktúra.Nézzük a második lábat: a disztribúciós bevételek zöme a Magyar Telekomtól és a 4iG-csoporttól érkezik, utóbbi csoport fedi le a háztartások közel felét. Mi nem azt mérlegeltük, hogy ki a tulajdonos, hanem azt, hogy hogyan érjük el a háztartásokat. A piacon amúgy mindenkinek van szerződése a 4iG-vel, vagy ahogy korábban nevezték a szolgáltatókat, a Vodafone-nal és a Digivel. Ha bárki azt várta, hogy ezek a megállapodások majd megszakadnak, az pont azt feltételezi rólunk, hogy nem piaci alapon működünk. Ez tehát egy piaci megállapodás, amit az is indokolt, hogy a 4iG hamarosan bevezeti a One márkanevet, ami óriási feladat, ehhez kerestek egy megkülönböztető terméket, a BL pedig nagy húzóerő volt a megállapodásban.”
Arra a kérdésre, felmerült bármilyen politikai kérés a 4iG részéről, Vidus Gabriella leszögezi: nem. „Nem merült fel, nem is érintettük, nem jött kerülőúton semmilyen kérés felénk. A Tábori Tamás vezette 4iG-s tárgyalócsapat végtelenül professzionális volt, nem éreztünk semmi ilyet. Ezért is lepett meg minket az azonnali vádaskodás. Ez egy fontos megállapodás volt, amire a tulajdonosunk is nagyon büszke. Véleményszabadság van, mindenki azt lát bele egy szerződésbe, amit akar, de mindenkinek azt javaslom, hogy nézze meg a híradónkat.”
Az interjú készítői megkérdezték, érkezett-e olyan kérés, hogy tekerjék le az Rtl.hu közéleti tartalmait, a vezérigazgató azt mondja, hogy nem érkezett ilyen kérés, ami pedig azt a hangfelvételt illeti, amelyen RTL-es vezetők arról beszélgetnek, hogy a kormány, konkrétan Lázár János, kéréseket fogalmazott meg feléjük, „ez 10 éve történt, mi a jövőről szoktunk gondolkodni. Nem volt ez egy kardinális esemény. (...) Az, hogy mi volt 10 éve, arról sokat beszélgettünk akkor. Nem volt titok, hogy egyeztettünk a reklámadóról, de hogy pontosan mi hangzott el, ki találkozott kivel, nem olyan érdekes. Én azt tudom, hogy 10 éve vezetem a céget, és ilyen kéréssel sohasem találkoztam. Úgy érzem, hogy nekem nincs dolgom a 10 évvel ezelőtti eseményekkel.”
Azt Vidus Gabriella sem tagadja, hogy minden nagyobb magyar vállalatnak kapcsolatban kell lennie a gazdasági kormányzattal, sok helyen a szervezetnek külön kormányzati kapcsolati vezetője is van. „Nálunk nincs, de a mindenkori kormányzattal, az NMHH-val elsősorban szakmai kérdésekben van kapcsolatunk. De ha valaki azt kérdezi, hogy ez befolyásolja-e a híradót, arra az a válaszom, hogy nem. Az RTL Group egyik alapelve, hogy a menedzsment nem szól bele a tartalomba, arra megvannak a szerkesztők, főszerkesztők. Ők garantálják a szerkesztőségi függetlenséget. Szoktam beszélgetni a szerkesztőkkel, hiszen a kollégáink, de befolyásolás nincs. Nyugodtan beszéljenek szerkesztőségi tagokkal, az én időszakomban ilyen biztosan nem történt.”