Nézőpont: A magyar választók 70 százaléka egyetért az extraprofitadóval
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a Mol-csoport ünnepélyes kereskedésindító csengetésén és sajtótájékoztatóján a fővárosi Bank Centerben 2021. február 24-én: 25 éve jelentek meg a Mol-részvények a Budapesti Értéktőzsdén (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

A kormányközeli Nézőpont Intézet legfrissebb kutatása szerint a magyar választók  több mint kétharmada (70 százaléka) egyetért az extraprofit-különadó kivetésével, s kevesebb mint negyede (23 százalék) ellenzi azt. 

Nem meglepetés, hogy a kormánypárti szavazók körében egyértelműen többségben vannak az intézkedés támogatói (82 százalék) az azt inkább elutasítókkal szemben (11 százalék). 

A baloldali szavazók már megosztottak ebben a kérdésben, de körükben is többségben vannak azok, akik inkább egyetértenek az extraprofit-különadó kivetésével (49 százalék), mint akik inkább nem támogatják (43 százalék). 

Ryanair: a különadó több mint ostobaság, hiszen az ágazat veszteséges
Magyar Hang

Ryanair: a különadó több mint ostobaság, hiszen az ágazat veszteséges

A légitársaság szerint az adó visszafordíthatatlan károkat okoz a turisztikai ágazatnak.

Ezek szerint hiába állította több szakértő is, hogy az extraprofit  szó piaci körülmények között nem igazán értelmezhető. Így látja Molnár László, a GKI Gazdaságkutató vezérigazgatója is, aki szerint a közgazdaságtanban egyszerűen nincs olyan, hogy extraprofit. 

Csaba László közgazdász pedig azt mondta az RTL-nek, hogy az az állítás, miszerint az emelkedő kamatok és az emelkedő árak megemelik a bankok, illetve a cégek bevételeit, igaz. Csakhogy névleges bevételről van szó, ami nem csak a magánszektorban, hanem az államnál is nő. Éppen ezért szerinte legegyszerűbben úgy lehet megfogalmazni mindezt, hogy az extraprofit az, amiről a kormány úgy érzi, hogy az. Mint hozzátette, az extraprofit fogalma amúgy a marxista közgazdaságtan sajátja.