Ömlik a pénz a kormánypropagandára a Facebookon és a Instagramon

2025-ben nem egészen öt hónap alatt a hazai hirdetők már közel egymilliárd forintot költöttek politikáról, választásokról vagy társadalmi kérdésekről szóló hirdetésekre a Meta fő felületein, a Facebookon és az Instagramon.

A Political Capital a Meta Hirdetéstárának jelentéseiből nyert nyers adatok feldolgozásával készített összeállításából kiderül, hogy a hirdetések 82 százalékát (791 hirdetést) a NER-hez köthető szereplők adták fel:
• a kormányzati irányítású médiára esik a költések 30 százaléka;
• a kormánypárti „proxyszervezetekre”, mint például a Megafonra 22 százalék;
• a Fidesz tagszervezeteire és politikusaira 20 százalék;
• a különböző kormányzati szervekre pedig 11 százalék.

A Metán megfuttatott hirdetések 18 százalékán osztoznak az ellenzéki pártok, a kormánytól független portálok, a civil szervezetek és minden más hirdető – derül ki a Telex szemléjéből.