Többen is hiába hívták Pest megyében a 1830-as orvosi ügyeleti számot a hétvégén – derül ki az RTL Híradó riportjából. A csatornának nyilatkozó szentendrei asszony több mint fél óráig próbált orvost hívni elhunyt apjához. Végül a férfi gondosórája segítségével mentőt hívott.
Reggel kilenckor otthon elhunyt az édesapám. Egyből hívtam a 1830-at, mert tudtam, hogy az ügyeletes orvos állítja ki a halotti bizonyítványt, meg állapítja meg a halált – mondta az elhunyt lánya az RTL Híradónak. Hozzátette: több mint fél órán keresztül próbálkozott, hiába. A menürendszerben próbált eljutni az ügyeletes orvoshoz, visszahívást is kért, de az se vezetett eredményre, körülbelül négy-ötször próbálkozott, minden alkalommal percekig tartotta a telefont. Végül apja gondosoráján keresztül érte el a diszpécsert, aki mentőt hívott. Az ügyeletes orvosra azonban így is öt és fél órát kellett várnia.
A Híradóból az is kiderült, hogy ez korántsem volt egyedi eset: egy tahitótfalui nő a Facebookon panaszkodott, hogy a hétvégén egy lábsérülés miatt „30 percig hívta a 1830-as számot, de nem vették fel”. Hozzátette, később feladta és a „sürgősségi kórházi ügyeleten kért tájékoztatást”.
Pest megye február 1-től csatlakozott az új ügyeleti rendszerhez. Az eddigi több mint 50 ügyeletből csak 18 maradt. Emiatt több helyen is tiltakoztak a helyiek, például Tahitótfaluban, Budaörsön és Pomázon. A Magyar Orvosi Kamara tapasztalatai szerint országszerte eltérő az ügyeletek leterheltsége. Továbbá a kamarához érkezett panaszok szerint a háziorvosok többsége amiatt aggódik, hogy olyan eseteket is el kell látniuk, amiben nincs tapasztalatuk. „Felnőtt orvos gyermeket kell, hogy ellásson, amire nincsen felkészülve vagy pedig olyan sürgősségi eset ellátására küldik ki, ami oxiológust igényelne, tehát mentőorvost.” A kamara szerint ezért változtatni kellene a jelenlegi rendszeren.