Palkovics Ferihegyről: A profitvezérelt tulajdonosnak érdemes lehet inkább mással foglalkoznia

Palkovics Ferihegyről: A profitvezérelt tulajdonosnak érdemes lehet inkább mással foglalkoznia

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

[et_pb_section admin_label="section"]

[et_pb_row admin_label="row"]

[et_pb_column type="4_4"][et_pb_text admin_label="Text"]

– Nemcsak, hogy tulajdonrészt szeretnénk szerezni, azt akarjuk, hogy ismét többségében magyar tulajdonosa legyen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek, az ország legfontosabb légikikötőjének – nyilatkozta a kormányközeli Vasárnap.hu–nak Palkovics László innovációs miniszter, majd hozzátette: „tárgyalásos megoldásra törekszünk, a kormánybiztosi megbízatásom az előkészítési feladatok elvégzésére szól. Van egy konzorcium, egy koncessziós szerződés, amiben mindenkinek be kell tartania azt, amit vállalt. Ha nem tudja vagy nem akarja betartani, akkor viszont változtatni kell. Mi készek vagyunk a helyzet rendezésére”.

A miniszter azzal magyarázta a szándékot, hogy a jelenlegi tulajdonos méltatlan körülményeket teremtett a legnagyobb magyar légikikötőben, töredezett csempék, koszos mosdók, birkaakol-szerű utastér fogadja az oda érkezőket vagy onnan indulókat. Ez pedig kifejezetten rossz imázst jelent az országnak az ide érkező külföldiek előtt.

Palkovics úgy véli, a pandémia rendesen földhöz vágta a légiközlekedést, így a jelenlegi tulajdonos, kanadai többségű konzorciumnak minden bizonnyal nem kifejezett érdeke jelentős összeget költeni. – Ha a korábban magas utasforgalom visszarendeződése több időt igényel, a profitvezérelt tulajdonosnak érdemes lehet inkább mással foglalkoznia – állította.

– A legjobb az lenne – foglalta össze a lényeget –, ha az állam nemcsak szabályozóként, a fejlesztési források gazdájaként, stratégiaalkotóként, hanem tulajdonosként dolgozhatna a szolgáltatási színvonal emelésén. Ennek érdekében mi tennénk egy méltányos ajánlatot a reptér megvásárlására. Ha ez ebben a formában nem lehetséges, akkor a Magyar Állam többségi tulajdonát szeretnénk valamilyen módon visszaállítani.

A témáról a 24.hu is írt. Cikkükben emlékeztetnek: „Jó ideje érzékelhető, hogy a magyar kormány szemet vetett a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-re. Még tavaly októberben pedzegették, hogy „Orbán emberei” bejelentkeztek a ferihegyi reptérért, aztán gyorsan el is ismerte Jellinek Dániel, az egyik leggazdagabb magyar, hogy üzleti tárgyalásokat folytatnak dominánsan piaci (magyar és kisebb részben amerikai) befektetőkkel a Budapest Airport Zrt. konzorciumban történő potenciális megvásárlásáról, és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója is jelezte, őket is érdekelheti a reptér. Aztán idén májusban tovább erősödött a kormányzati szándék, a Magyar Nemzet értesült arról, hogy többségi tulajdont szerezne a magyar állam a cégben, az előkészítéssel pedig Palkovics László innovációs és technológiai minisztert bízták meg.”

[/et_pb_text][/et_pb_column]

[/et_pb_row]

[/et_pb_section]