Pénzhiányra hivatkozva kármentesítés nélkül adja el Rákosrendezőt a MÁV
A rákosrendezői pályaudvar (Fotó: Balogh Roland/Magyar Hang)

Bejelentette a MÁV, hogy inkább mégsem költenek a rákosrendezői terület kármentesítési és hulladékelszállítási feladatainak ellátására. Ez az a terület, ahol a kormány szeretné, ha felépülne a „Mini-Dubaj” néven elhíresült beruházás.

A pénteki közlemény indoklása az, hogy „Lázár János építési és közlekedési miniszter 2025. január 8-án tíz olyan vállalást fogalmazott meg, amelyek célja, hogy a MÁV-csoport által nyújtott szolgáltatások gyorsan és érezhető mértékben javuljanak. Ezeknek a lépéseknek jelentős a forrásigénye, ez pedig indokolttá tette a közlekedési vállalatcsoport rendelkezésére álló erőforrások elosztásának és felhasználásának újragondolását”.

Azzal folytatták, hogy ennek következményeként a Rákosrendező fejlesztési terület kármentesítési és hulladékelszállítási feladatainak ellátására – eleve feltételesen – kiírt közbeszerzési eljárást forráshiány miatt érvénytelenítette az ajánlatkérő. – A MÁV Zrt. ennek megfelelően nem végez majd kármentesítési, bontási és hulladékelszállítási tevékenységet, a terület – vasútüzemtől elválasztott része – várhatóan a jelenlegi állapotában kerül értékesítésre – tették hozzá.

Másfél hete még éppen a Népszava emlékeztetett arra: két tendert is kiírtak a MÁV-nál a munkálatokra és mindkettőnél – amelyek mehettek volna párhuzamosan – 24 hónapos munkával számoltak. Márpedig korábban még az volt a kommunikáció, hogy az arab befektető már idén szeptemberben megkapja a megtisztított területet, de akkor úgy tűnik, ezeket a munkálatokat is a jövőbeli beruházóknak kell állnia.

A MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt még tavaly adott interjút a Magyar Hangnak, ezt itt olvashatják el

A MÁV vezetője szerint öt év múlva a mostaninál jóval pontosabban járhatnak a vonatok
Hutter Marianna

A MÁV vezetője szerint öt év múlva a mostaninál jóval pontosabban járhatnak a vonatok

Hegyi Zsolt, a vasúttársaság vezérigazgatója vonatkésésekről, pályaállapotokról, havazásról, éjszakai problémákról, milliós fizetésekről, a jövőbeli fejlesztésekről és arról, lesznek-e járatritkítások. Interjú!