Pintér Sándor szerint a belügyi tárca elkötelezett a korrupció elleni fellépésben

Pintér Sándor szerint a belügyi tárca elkötelezett a korrupció elleni fellépésben

A Belügyminisztérium által közreadott képen Pintér Sándor magyar (elöl) és Aleksandar Vulin szerb belügyminiszter (hátul) közös sajtótájékoztatót tart a magyar-szerb határon Röszkén, az ideiglenes biztonsági határzárnál 2021. október 15-én. Magyarország és Szerbia bővítette az illegális migrációval szembeni együttműködését, a közös járőrözést a szerb-észak-macedón, illetve a magyar-szerb határon (Fotó: MTI/Belügyminisztérium)

Fotó: Belügyminisztérium

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A korrupció elleni fellépésben a Belügyminisztérium elkötelezettsége töretlen; a korrupció megelőzésének kereteit a Nemzeti Korrupcióellenes Stratégia jelöli ki – mondta Pintér Sándor belügyminiszter a X. Integritás Kerekasztal online eseményen hétfőn az MTI beszámolója szerint.

Kiemelte: a korrupcióellenes stratégiában meghatározott feladatok végrehajtását a tárca és a Nemzeti Védelmi Szolgálat 2021-ben is folytatja. Tevékenységükbe a tudományos eredményeket is bevonják, a Nemzeti Közszolgálati Egyetemmel közösen folytatják például a korrupciós és integritási kockázatok által fokozottan érintett álláshelyek és munkakörök feltérképezését – jegyezte meg.

A belügyminiszter elmondta: a korrupció és a hivatali bűncselekmények elleni küzdelemben meghatározó a Nemzeti Védelmi Szolgálat szerepe. A cél változatlanul az, hogy átláthatóan működjön a közigazgatás, ahol a magas belső morállal rendelkező munkatársak ellenálljanak a korrupciós törekvéseknek – fűzte hozzá. Arra is kitért, hogy a hatáskörbővülést követően a szervezet tevékenysége lefedi a rendvédelem, a közigazgatás és az állami egészségügy szinte valamennyi szervezetét. A védett szervek munkatársainak száma meghaladja a 460 ezret – tájékoztatott.

Az elmúlt időszakban az e-közigazgatás fejlesztésére és a mesterséges intelligencia alkalmazására fektették a hangsúlyt, az ügyintéző és az ügyfél közötti személyes találkozók számának minimalizálásával ugyanis jelentősen csökken a korrupciós kísértés – jelezte.