Óriásplakátokon kezdett a gazdaságvédelmi akcióterv reklámozásába a kormány.
A reklámkampányra az MTI fotóiból derült fény. A képek tanúsága szerint a hiteltörlesztési moratóriumot, a bértámogatást, és a 0 százalékos vállalkozói hiteleket népszerűsítik, a fő üzenet pedig az Orbán Viktor által használt „egyetlen magyar sincs egyedül” szlogen.
Mint a HVG írja, jó eséllyel ez a kampány is része annak a keretszerződésnek, amelyet a Nemzeti Kommunikációs Hivatal március elején kötött a Balásy Gyula-cégekkel, a New Land Mediával és a Lounge Designnal – ezúttal 50 milliárd forint értékben.
Ez már a második plakátkampánya a kormánynak a veszélyhelyzet másfél hónappal ezelőtti meghirdetése óta.
A 444.hu megkérdezte a Kormányzati Tájékoztatási Központot, mit lehet tudni ezekről a plakátokról: hány darabot helyeznek ki és milyen felületekre, illetve milyen költségvetése van a kampánynak. A válasz ezeket nem tartalmazta: „A kormány a koronavírussal kapcsolatos tájékoztató tevékenységét kiterjeszti a gazdasági akciótervvel kapcsolatos tájékoztatásra is. Fontosnak tartjuk, hogy mindenki értesüljön az új intézkedésekről, így többek között a bértámogatásról, az adócsökkentésekről és a 13. havi nyugdíj visszaépítéséről. Az ezekkel kapcsolatos tájékoztató anyagok a hagyományos felületeken kívül az interneten is megjelennek.”