Popék: felháborító azt sugallni, hogy a Hamzsabégi sétány szemétlerakó és „hajléktalan tanya” lenne

Popék: felháborító azt sugallni, hogy a Hamzsabégi sétány szemétlerakó és „hajléktalan tanya” lenne

Ezek a fák egyelőre megmenekültek a Déli Körvasút-beruházás motoros fűrészeitől (Fotó: Facsinay Kinga/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Közleményben reagált A(z) Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület (Popék) a sajtóban megjelent, szerintük félrevezető állításokra a Déli Körvasút, valamint a Hamzsabégi sétány kapcsán. A szervezet felháborítónak nevezte az elsőként a Magyarepitok.hu oldalán megjelent sugalmazásokat, miszerint a Hamzsabégi sétány szemétlerakó és „hajléktalan tanya” lenne.

A portál többek között azt írta: „A Hamzsabégi sétány melletti töltésen végigjárva számos illegális szemétlerakóval és több, szintén illegális, balesetveszélyes gyalogosvasúti átkelővel, ösvénnyel találkoztunk.” Másutt pedig ez olvasható: „Az érintett területen számos helyen illegális hulladéklerakók és hajléktalan tanyák létesültek. Ezeket megtisztítják, felszámolják, helyükön pedig rendezett, famentes töltést alakítanak ki, a biztonságos vasúti közlekedés érdekében.” 

Az egyesület rámutatott arra, hogy a Magyar Építők illusztrációként nem is a Hamzsabégi sétányon készült képeket használta, hanem a vasúti töltés más részein készülteket, amelyek a MÁV hibájából vannak elhanyagolt állapotban.

Szerintük a portál azt is elhallgatta, hogy a Körvasút, illetve az utána következő környezetrendezés két külön projekt keretében valósulna meg, és ez utóbbit Lázár János miniszter lehúzta a megvalósítandó projektek közül. 

– Zöldfolyosó létrehozásáról írnak, miközben már most is van zöldfolyosó, amit pont a beruházás tenne tönkre – írja az egyesület. Szerintük a cikk arról sem szól, hogy a beruházás miatt letarolnának ezer darab fát, és a helyükre 6 méter magas betonfalat építenének. (A cikkben az szerepel, hogy „a vasútfejlesztéshez kapcsolt környezetrendezési terv 941 új fa telepítését tartalmazza, szemben azzal a 190 db közterületi fával, amelyet kivágnának a munkaterület kihasználása esetén.”)

Fontosnak tartja még a Popék megjegyezni, hogy a cikkben személyforgalmi fejlesztésekről írnak (amivel ők is egyetértenek), de eközben elhallgatják a teherforgalom növekedését.

– Néhány éve még a kormány is a V0-ra terelte volna a teherforgalmat, de végül a Budapest-Belgrád fejlesztés miatt úgy döntöttek, hogy a sétány mentén bővítik a vágányokat. Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy miközben folyamatban van a beruházás környezetvédelmi engedélyét felülvizsgáló bírósági per, addig az alperes kormány a hozzá közel álló médiában próbálja meg egyoldalú információkkal félretájékoztatni a közvéleményt – zárják végül közleményüket.

A Déli Körvasút és a Hamzsabégi sétány kálváriájáról részletesen ITT írtunk.