
„A július 3-i nagyon hosszú sorban állás egyedi eset volt, nem jellemző a napi működésünkre, ezért nem is tudtunk rá előzetesen felkészülni. A kórház vezetésének támogatásával még a kora délelőtti órákban nem csak központunk területén, hanem a kórház folyosóján is várakozóteret biztosítottunk” – írta az államilag finanszírozott képalkotó vizsgálatokat végző Affidea magánszolgáltató a Hvg.hu kérdésére.
Csütörtökön a RTL Híradó számolt be a győri Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórháznál történtekről: az embereknek órákig kellett várakozniuk időpontért az Affidea által végzett röntgen- vagy MR-vizsgálatra, olyan hosszú volt a sor, hogy sokan a tűző napon álltak, az egyik beteg rosszul is lett. Akadt olyan is, aki jóindulatú agydaganattal érkezett, mások magas vérnyomással vagy több tíz kilométeres utazás után próbáltak bejutni. A kórház az RTL kérdésére azt válaszolta, hogy a várakozás az Affidea Központ időpontfoglaló rendszerének megnyitása miatt alakult ki, és amikor erről értesültek, egy zárt fedett folyosót biztosítottak a várakozóknak. A sorban állók elmondása szerint nem először fordult elő ilyen eset. Mivel havonta csak egyszer lehet időpontot kérni a vizsgálatokra, sokan egyszerre próbálnak hozzájutni az ellátáshoz.
Az Affidea pénteken a lapnak kifejtette, hogy a vizsgálataikra – így MRI-re is – személyesen, telefonon és e-mailben is lehet időpontot kérni. Az időpontokat havonta, szakaszosan nyitják meg, ezzel biztosítva azt, hogy a rendelkezésre álló kapacitásokat azok vehessék igénybe, akik a belátható időtáv miatt ténylegesen el is tudnak menni a vizsgálatra. Tapasztalataik szerint, amennyiben távolabbi időpontot ajánlanak fel, sokan nem jelzik, ha ez mégsem alkalmas már számukra. Ilyenkor az adott foglalt időpont üresen, kihasználatlanul marad, és más betegek nem tudnak élni ezzel a lehetőséggel. „Ez hosszú távon a várakozási idők növekedéséhez és az ellátás hatékonyságának csökkenéséhez vezetne” – fogalmaztak.