Nem elégszik meg Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere az eddigi eredményekkel, továbbra is arra kéri a BRFK Közlekedés-rendészetét, hogy tegyenek meg mindent a kerületben éjszakánként eluralkodó járműkivagyiság ellen – jellemzővé vált ugyanis, hogy autósok össezgyűlnek, hogy aztán motort bőgetve fitogtassák járművük erejét. Vannak jól bejáratott helyszíneik is, ezek közé tartozik a Rózsadomb Center, a Csatárka utca, Törökvészi út vonala, a Pasaréti út, a Rómer Flóris út is.
Így aztán már nemcsak egy alkalommal, hanem több este is kivonultak a rendőrök, s a razziák során helyszíni és közigazgatási bírságok tucatját szabták ki – ezek azonban nincsenek arányban a járművek értékével, az érintettek, finoman szólva is, röhögve kifizetik.
Őrsi Gergely azt ígéri, hogy addig folytatják az ellenőrzéseket, amíg meg nem szűnnek ezek a cselekmények, valamint az önkormányzat a már meglévő hét darab fix sebességmérő trafibox mellé a rendőrséggel együttműködve újabb eszközöket telepít.
A Telex arról ír, hogy 2026-tól valószínűleg bekerül a KRESZ-be a közlekedés rendeltetésével ellentétes magatartás fogalma is, ezek közé sorolhatók az egymással versenyző sofőrök vagy a driftelők. Az egyes eseteknél a bírói joggyakorlatban már használták ezt a meghatározást, és szintén a bírói gyakorlat alapján szűkítették le a legfőbb érintetti kört.
„Ez az alapelv lényegében egy üzenet a közúti kakaskodóknak” – fogalmazott egy közlekedési büntetőjogi szakember. A KRESZ módosítása, mint ismeretes, az Árpád hídi, egy kerékpáros halálával végződő gázolás óta került a figyelem középpontjába. Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly júliusban arról beszélt, hogy felül kell vizsgálni a KRESZ-t. A változások többek közt a B-kategóriás jogosítvány megszerzését is érinthetik, s az EU-ban is dolgoznak a jogosítványszerzés módosításán.