Csak dísznek van napelem négy kisvárdai iskola tetején

Csak dísznek van napelem négy kisvárdai iskola tetején

Napelem. (Fotó: Pixabay.com)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Négy olyan iskola is van a kisvárdai tankerületben, amelyre hiába telepítették a szakemberek az uniós pénzből beszerzett napelemeket, azok egyetlen percig sem termeltek áramot soha – számolt be róla az Rtl.hu. A csatorna Házon kívül című műsora stábjának a tankerület elismerte, hogy ez valóban így van: azt írták, tizenegy intézményben jól működik a rendszer, négyben azonban még nem termel. Csakhogy ez nem hetek vagy hónapok óta, hanem három éve van így, amit a tankerület azzal indokolt, hogy a csatlakozási dokumentumok lejártak, ezért az áramszolgáltató nem tudta elvégezni a rákötést. Szerintük a koronavírus-járvány tehet erről.

A Házon kívül stábja hozzájutott a dokumentumokhoz, amik szerint a kivitelező a tarpai iskolában 2019. június 21-én, a másik három intézményben novemberben adta át a rendszert, amikor Magyarországon még nem voltak korlátozások a koronavírus miatt, és ismételten nincsenek már jó ideje. Kérdezték, mi köze ennek a járványhoz, de erre már nem válaszoltak. Az áramszolgáltató Opusz Titász viszont válaszolt: azt írta, az iskoláknál előfordult, hogy „hiányos, téves igénybejelentéseket” adtak be, esetleg be sem fejeződött a folyamat, ami ahhoz kell, hogy a hálózatra csatlakoztassák őket.

Az Rtl.hu szerint a napelemeken egyébként több furcsaságot is látni, például van, amit az északi oldalra telepítettek, míg mást a házfal mögé raktak. A csatorna tankerületi forrásai szerint egy ilyen iskola villanyszámlája az elmúlt két évben négymillió forintnál is több lehetett, napelemmel viszont egymillió 250 ezer forintot spórolhattak volna. Ráadásul az egyre emelkedő rezsiárak az iskolákat sem kímélik: ezt a kormány az őszi szünetek mellőzésével igyekszik mérsékelni, de több helyen úgy próbálják megoldani, hogy összevonják két iskola diákjait egy intézménybe, délelőttös és délutános oktatásba A és B hét szerint.