Számos funkció eltűnik a BKK-automatákból

Számos funkció eltűnik a BKK-automatákból

Fotó: Facebook/Közlekedő Tömeg

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Szoftverfejlesztést végzett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a jegy- és bérletautomatákon, ennek nyomán pedig számos funkció eltűnik a gépekből. A BKK közleménye szerint viszont még gyorsabb és stabilabb szolgáltatást nyújthat ezt követően a 180 helyszínen üzemben lévő 313 automata.

A 3G-s technológia helyére 4G-set vezettek be, és módosították a számlakiadás rendszerét is. Aki ezután áfás számlát igényel, annak az e-mail címére fog érkezni az e-számla, nem pedig papír alapút kap.

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint visszafejlődést mutat az automaták frissítése. Úgy látják, számos elgépelési és fordítási hiba csúszott be, közben elavult információk, igénytelen megoldások fogadják az embereket. Korábban nyolc idegen nyelv is elérhető volt, a magyar mellett viszont már csak angol és német marad, pedig a fordításokat évekkel ezelőtt elkészítették, így extraköltséget ez nemigen jelentene.

Az egyesület szerint előkerült továbbá a 2014 előtti HÉV-logó, több gomb feliratát elgépelték, egyes fordítások értelmetlenek, továbbá akadnak intaktív gombok is. Az egyesület levélben kereste meg a BKK vezérigazgatóját, dr. Walter Katalint, felajánlva segítségét a javításokhoz.