Miközben sorra nyerik a pedagógusok a kifizetetlen túlóráik miatt indított munkaügyi pereket, a Székesfehérvári Tankerületi Központ nemhogy egyezségre nem törekszik, de még a tanárok követeléseinek jogosságát is vitatja – tudta meg a Népszava.
21 székesfehérvári tanár indított pert a tankerüet ellen, a négy napon belül elrendelt eseti helyettesítésekért, a napi nyolc órán felüli munkavégzésért, valamint az iskolán kívüli, nem egy esetben hétvégi munkavégzésért (például osztálykirándulások, gimnáziumi gólyatábor) járó díjazások kifizetését kérték több évre visszamenőleg.
A Székesfehérvári Tankerületi Központ azonban nemrég ellenkérelmet nyújtott be, amelyben leszögezték, hogy a tanárok követeléseinek egy része elévült, de a bíróság elutasítását kérik azon igények tekintetében is, amelyek jogilag még nem évültek el. Az eseti helyettesítésekkel kapcsolatban az a véleményük, nincs jelentősége annak, hogy azok elrendelésére mikor kerül sor – miközben más hasonló perekben már bíróság mondta ki, hogy a négy napon belül elrendelt eseti helyettesítéseket rendkívüli munkaidőként kell nyilvántartani és kifizetni. A nyolc órán felüli napi munkavégzésről lényegében úgy vélekedtek, a pedagógus hibája, ha a napi nyolcórás munkaidő alatt nem végez a feladataival (például az átlagosnál lassabban javít dolgozatokat, nehezebben készül fel a tanórákra).
Az iskolán kívüli munkavégzésről a székesfehérvári tanárok esetében az az álláspontjuk, mivel a gólyatábor nem szerepel a hivatalos pedagógiai programban, a különböző túrák és tanulmányi kirándulások pedig nincsenek benne az aktuális tanév iskolai munkatervében, semmi nem igazolja, hogy ezeket a programokat valóban végrehajtották.
A székesfehérvári tanárok jogi képviselője, Stein Barnabás ügyvéd cinikusnak és abszurdnak nevezte a tankerület állításait a Népszavának. Azt mondta, az abszurditás tetőfoka, hogy a tankerület kétségbe vonja az iskolán kívüli programok megvalósulását. Rámutatott arra is, ha a pedagógusok szigorúan tartanák magukat a napi nyolcórás munkaidőhöz, összeomlana az oktatási rendszer.