Tarlós kirúgta a BKK-vezért, egyik helyettesét pedig lefokozza

Tarlós kirúgta a BKK-vezért, egyik helyettesét pedig lefokozza

Orbán Viktor miniszterelnök (b) és Tarlós István főpolgármester üdvözli egymást, mellettük Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a főváros napján, Budapest egyesítésének 145. évfordulója alkalmából tartott ünnepségen az Újvárosháza dísztermében 2018. november 17-én (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A főpolgármester kezdeményezte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának felmentését a cég elektronikus jegyrendszer projektje miatt. Ezt maga Tarlós István közölte pénteken az MTI-vel. A BKK vezérigazgatója Dabóczi Kálmán.

A főpolgármester közleménye szerint emellett a cég részéről a kivitelezési bonyodalom súlyának elhúzódó téves értelmezése, illetve „szofisztikus magyarázatai” folytán mára semmiképp sem indokolható időveszteség következményeként az illetékes, BKK-t felügyelő főpolgármester-helyettes feladata a jövőben a városüzemeltetésre korlátozódik. Ez a személy, bár a közlemény nem említi, Szeneczey Balázs.

A fejlesztések közvetlen felügyeletével ezt követően általánosan Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest bízza meg a főpolgármester – olvasható a közleményben.

Tarlós szerint keveredés van

Tarlós István közölte azt is, a BKK által menedzselt elektronikus jegyrendszer (RIGO) projekttel kapcsolatban ellenzéki hírforrások összekevernek két különböző szerződést, és ebből mindjárt túlzó, valóságon túli tényadatokat és kilátásokat is levezetnek.

A Fővárosi Önkormányzat eredetileg valóban kötött egy finanszírozási szerződést az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD), de ez a szerződés továbbra is érvényben van. A BKK pedig teljesen önállóan kötött 2014-ben egy másik, kivitelezői szerződést egy szállítóval– fejtette ki, rámutatva: több határidő módosítást követően ez utóbbi szerződést bontotta fel végül a minap hosszú vívódást követően a BKK igazgatósága.

Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes csütörtökön közölte, hogy a BKK igazgatósága november 21-én egyhangú szavazással, azonnali határidővel felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. Közleményében azt írta: az elektronikus jegyrendszer kialakítására a BKK szerződött, és a közlekedési központ menedzselte a projektet, az azzal kapcsolatos problémákról sem Tarlós István főpolgármesternek, sem neki nem voltak információi. Közölte: annak indoka, hogy a BKK felmondta a szerződést, „a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése” volt. A fővárost nem érte anyagi kár – közölte Bagdy Gábor.

444: több milliárdos kár

A 444.hu azonban egészen másról írt pénteken. Szerintük a főváros eddig már több milliárd forintot kifizetett a bedőlt e-jegyrendszerre. Az állítást maga a BKK közölte Gál József LMP-s képviselővel a politikus adatigénylésére válaszolva. A dokumentumból kiderül, hogy a szerződés értékének felét (körülbelül 6,3 milliárd forintot) már ki is fizették a rendszerért. Ezenkívül a portál még 3,7 milliárd forint olyan költséget talált, amely a projekt előkészítéséhez, ügyvédi költségekhez kapcsolódik, ezeket a 444 szerint „vélhetően teljes egészében kifizették már".

A portál szerint különös, hogy sem a főpolgármester, sem a helyettese nem tudtak arról, hogy a projekt rosszul áll, csúszik, hiszen erről több alkalommal számolt be a BKK, sőt még a Közgyűlés előtt is jártak a problémákról szóló beszámolók, tavaly szerződést is módosítottak a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyásával.