Forrásmegvonás miatt távozik a vezérigazgató is a fővárosi Budapest Brandtől
Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója beszél a Városháza téli élményparkjának és karácsonyi vásárának megnyitóján a Városháza parkban 2024. november 15-én. (MTI/Bruzák Noémi)

Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója, miután Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől – írja a a Budapest Brand Nonprofit Zrt. sajtóközleményében. Az így kialakult helyzetben a Budapest Brand legtöbb szakmai programját vagy törölni kellett vagy átmenetileg fel kellett függeszteni. A forrásmegvonás miatt a cégnél csoportos létszámleépítést jelentettek be, amely 30 szakembert érint.

A Budapest Brand kulturális, turisztikai és városélmény programok széles spektrumát valósította meg az elmúlt években, köztük a Budapesti Tavaszi Fesztivált, a főváros 150. születésnapjához kapcsolódó programokat, így a Budapest Nagyregényt, a Budapest Bejárót, a Lánchíd fesztivált, a Bulivillamost, a fővárosi cégek munkatársait bemutató Budapest Hősei programot vagy a Metrófesztivált – fogalmaznak. Ugyanakkor a kialakult helyzet következtében a cég legtöbb szakmai programját törölni kellett, vagy átmenetileg fel kellett függeszteni, de a Budapest Brand a továbbiakban is ellátja a közfeladatait. Faix Csaba 2020 februárban kezdett a Fővárosi Önkormányzat cégénél dolgozni. Mostani posztján addig marad, amíg a folyamatban lévő projektek, valamint a 2024-es év pénzügyi lezárása megtörténik, illetve lezárul a csoportos létszámleépítés.

A főváros 2025-ös költségvetésének elfogadásakor vonták meg a Budapest Brandnek eredetileg beleírt 475 milliós támogatást. A cég honlapján található üzleti terv szerint egyébként 2024-ben közel 1,32 milliárd forint, a Fővárosi Önkormányzattól kapott működési támogatással számoltak, 1,5 milliárd forintos árbevétellel, míg 30 millió forint egyéb támogatással.