
A közeljövőben jelentősen megváltozhat a Facebook idővonala. Tom Alison, a Meta-csoport Facebookért felelős vezetője a TikTok mintájára új irányt kíván szabni a felületnek: a fő hírfolyamban nem az emberek által követett fiókok posztjait helyeznék előtérbe, hanem a TikTokhoz hasonlóan bármilyen tartalom bekerülhet. Ezáltal nagyobb hangsúlyt helyeznének a videós tartalmakra – írja a 24.hu.
A korábbiaknál is jobban összehangolnák a Facebook és az Instagram működését, a főoldalon mindkét alkalmazásról összeválogatott tartalmak megjelennének. A nyolc évvel ezelőtt szétválasztott Facebook és Messenger funkciót is újra egyesítenék.
A hírek szerint a cég alkalmazottai aggodalmukat fejezték ki az újítások kapcsán. Egy névtelenséget kérő fejlesztő szerint a rövid távú trendek kiszolgálása közben elveszíthetik az eredeti célt, vagyis, hogy a Facebookon keresztül egyszerű legyen a közeli ismerősökkel való kapcsolattartás. Véleménye szerint elképzelhető, hogy eleinte a felhasználók több időt töltenének az oldalon, de hamar rájönnének, hogy ez nem minőségi időtöltés. Mindez hosszú távon ártana az üzletnek.
A Meta-csoport vezetése azonban kitart az új elképzelések mellett és azt reméli, ezekkel sikerül megállítani a kínai alkalmazás, a TikTok előrenyomulását.
Bár a Facebooknak még mindig 2,94 milliárd felhasználója van havonta, 2021 végén, története során először, számuk csökkent. Ráadásul egy kiszivárgott belső felmérésük szerint a felhasználók átlagéletkora egyre magasabb, a fiatalok inkább a TikTokot részesítik előnyben.
A Sensor Tower mobilalkalmazás-kutató cég felmérése szerint a kínai appot már 3,6 milliárdszor töltötték le, ezzel az egyik legnépszerűbb applikációvá lépett elő. Becslésük szerint 2021-ben a TikTok letöltései 20 százalékkal voltak magasabbak, mint a Facebooké, és 21 százalékkal magasabbak, mint az Instagramé. 2022 első három hónapjában az iPhone-felhasználók átlagosan 78 százalékkal több időt töltöttek a TikTokon, mint a Facebookon.