Miután csak egy érvénytelen ajánlat érkezett, eredménytelen lett az M0-ás autóút északi szektorának tervezésére kiírt közbeszerzés – írja a Napi.hu. Ez tovább késlelteti a sokat vitatott szakasz megépítését.
A felhívás az M0 autóút északi szektorának a 11-es számú főút és a 10-es számú főút közötti szakaszának tervezésére szólt. A feladat a kiviteli- és tender tervdokumentációjának elkészítésére – a meglévő engedélyek szükség szerinti módosításával – és a további engedélyek beszerzésére vonatkozott.
A felhívásra végül csak az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. tett ajánlatot, de az érvénytelen lett. A nyílt tender eredménytelenségét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. A NIF ezt azzal indokolta, hogy ajánlatkérőként érvénytelennek nyilváníthatja az ajánlatot, amennyiben az ajánlattevő nem felel meg a szerződés teljesítéséhez szükséges alkalmassági követelményeknek, vagy nem igazolta megfelelően a követelményeknek való megfelelést.
Mint a portál írja, az M0-ás szóban forgó szakasza mindössze 8 kilométer, az új nyomvonalon vezetett út 2x2 sávos és leállósávos osztott pályás lenne. Az említett 8 kilométerből egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres szakasz alagútban futna.
A tervezési szakasz végén az M0 a távlati M10 Budapest-Kesztölc szakasz Üröm-Solymár között tervezett szakaszához csatlakozik külön szintben, mely körülbelül 4 kilométer hosszú, 2x1 forgalmi sávos út lesz – részletezi a Napi.hu.
Az M0-ás körgyűrű északi szakaszának megépítése több mint 20 éve húzódik: a Pilis és a Budai-hegység alatti alagútépítés koncepciója már a kilencvenes években felmerült, de környezetvédelmi aggályok, valamint lakossági panaszok miatt sorra elbuktak az elképzelések. Egy 2018-as terv még arról szólt, hogy a mintegy 20 kilométer hosszú útszakaszból 5,5-9,8 kilométer alagútban fusson majd.
A NIF megvalósíthatósági tanulmányai szerint az M0-s autóút nyugat szektora 2034-ben készül el, az M10 pedig 2052-re vagyis 31 év múlva.