A MÁV először egy évtizedre visszamenőleg törölte honlapjáról a menetrendszerűségi (értsd: késési) adatokat, majd miután ezt Vitézy Dávid a Facebookon szóvá tette, a régi adatok elérhetőségét mégiscsak helyreállította. De azt továbbra sem frissítette.
„Ennyi volt, a MÁV nemcsak elfelejtette közölni a szeptemberi menetrendszerűségi adatokat, de visszamenőleg egy évtizedre is eltüntették ezeket a honlapjukról. Úgy tűnik, Lázár János leszólt, hogy nem akar többet hallani a vonatok késéséről, mert egy hónapnyi kínos hallgatás után ma már büszkén be is jelentette a MÁV: többé nem publikálják a részletes késési adatokat – biztos ismét annyit késtek az InterCity-k, hogy újabb negatív rekord dőlt meg” – így kezdi pénteki Facebook-bejegyzését Vitézy Dávid közlekedési szakértő, fővárosi képviselő.
Ahogy azt megírtuk, jelentős késést szedett már össze a vasúttársaság a késési statisztikákkal, hiszen a szeptemberi után az októberi adatokat sem tették közzé. A Vasutasok Szakszervezetének elnöke, Meleg János a Magyar Hangnak azt mondta: szerinte ezt már nem is fogják megtenni. Ami biztos: az utolsó nyilvánosságra hozott adatok szerint soha nem késtek még ennyit a vonatok.
„Hogy is mondta Orbán Viktor a Parlamentben hétfőn Lázár János és a MÁV teljesítménye kapcsán? ‘Ha a MÁV egy korszerű vállalat lesz valamikor, az Lázár minisztersége alatt fog megtörténni” – úgy látszik, a héten ezügyben az egyetlen fejlemény a menetrendszerűségi adatok eltitkolása lett. Jön majd egy új színes-szagos ‘havi riport’ helyes ábrácskákkal és a korábbi adattartalom töredékével, ahol összemossák a jóval kevesebbet késő budapesti elővárosi és a rendkívül pontatlan távolsági vonatok adatait egymással, ezáltal láthatatlanná téve az InterCity-k késéseit. ‘Ügyes’. Erről szólt tehát a ‘módszertani felülvizsgálat’, amit a MÁV szóvivője (‘vezérigazgatója’) bejelentett három hete az Indexen” – írja Vitézy, aki 9 óra 52-kor frissítette az írását: „Látom, a posztnak annyi hatása lett, hogy a régi adatok elérhetőségét helyreállították. (...) De ez mit sem változtat azon a fő problémán, hogy (1) a vonatok egyre többet késnek, és (2) szeptembertől kezdődően, illetve a jövőre nézve nem közölnek részletes menetrendszerűségi adatokat.