„V0-ás” vasútvonalat akar Budapest körül Karácsony Gergely

„V0-ás” vasútvonalat akar Budapest körül Karácsony Gergely

Úszódaruk egy 80 méteres hídelem beemeléséhez készülődnek az Összekötő vasúti hídhoz, a köznyelvben Déli összekötő vasúti hídhoz, a Rákóczi híd mellett.

Fotó: Nagy Zoltán / MTVA

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Budapestet elkerülő vasúti útvonalat szeretne a Fővárosi Közgyűlés – jelentette be Facebook-oldalán Karácsony Gergely. A közgyűlésben László Imre újbudai polgármester javaslatára kezdeményezték, hogy induljon el az úgynevezett V0 vasútvonal előkészítése. A fejlesztésre Karácsony szerint a Déli Körvasút mentén élő budapestiek életminőségének védelmében lenne szükség, a cél pedig, hogy kitereljék a városból a rendkívül nagy zaj- és rezgésterheléssel járó nemzetközi tranzit teherforgalmat.

A  Fővárosi Közgyűlés azt is szeretné, ha a kormány felülvizsgálná: indokolt-e egyáltalán a Ferencvárost és Kelenföldet összekötő vasútvonal kapacitásbővítése, azaz a Déli Körvasút kiépítése.

A G7 cikke nyomán tavaly szeptemberben lapunk is beszámolt róla, hogy a néhány kilométeres hosszúságú Déli Körvasutat 338 milliárd forintért építi Mészáros Lőrinc egyik cége, a V-Híd Építő Zrt. A gazdasági portálnak nyilatkozó vasúti szakértők szerint ez akkora összeg, amennyiért a többemeletes, buszállomást is magába foglaló bécsi főpályaudvart építették meg – miközben egy ilyen hazai  beruházás reális költségei 30-50 milliárd forint körül járhatnak. Igaz, a körvasút-építés során a 13 kilométeres vágány mellett 16 vasúti kitérő és 6 új hídrendszer is készül, az MTI szerint.

A körvasút terve és nyomvonala ellen főként az újbudai civilek tiltakoznak, akik fakivágásoktól és a Hamzsabégi sétány szűkítésétől tartanak, de azt is sérelmezik, hogy a vasútvonalról a fejük felett, egyeztetés nélkül döntöttek.