
Visszafizeti az Apple alkalmazásboltja a szerda este hat óra után nagy volumenben tapasztalt, téves terheléseket – tájékoztatta a Magyar Bankszövetség csütörtökön az MTI-t.
A téves tranzakciókról a magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően értesültek, és azonnal felléptek közvetítő szereplőként, felvéve a kapcsolatot a szolgáltatóval. A jelek szerint a szóban forgó tranzakciók kizárólag korábbi vagy érvényben lévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódtak, téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlásokat vagy készpénzfelvételes tranzakciókat tehát nem érintettek.
Az Apple szerint visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatok sem kerülhettek veszélybe. A visszatérítés a bankszövetség közlése szerint már folyamatban van.
Minden károsultnak visszajár a jóvá nem hagyott tranzakciók összege – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtökön az MTI-vel. Kiemelték, az eset jelenlegi információk szerint technikai problémára vezethető vissza, ugyanakkor az ügyfelek védelme és az elektronikus pénzforgalomba vetett bizalom fenntartása érdekében a jegybank figyelemmel kíséri az Apple szolgáltatásokhoz kötődő jogosulatlan fizetések ügyét.
A jegybank elvárja, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit, és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben. A közleményben az MNB felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy aktívan használják a tranzakciós limiteket a bankkártyák és az átutalási szolgáltatások esetén egyaránt, csak a napi költéseikhez szükséges lehető legalacsonyabb értékeket állítsák be, amit csak indokolt esetben, ideiglenesen állítanak magasabbra egyes nagyértékű tranzakciók előtt.
Fontos, hogy a kártyaadatokat az ügyfelek csak a legszükségesebb esetben mentsék el a kereskedők alkalmazásaiban vagy online felületein, és akkor is csak olyan kereskedőknél, amelyekről meggyőződtek, hogy megbízhatóak – írják a közleményben.