Sokan nem értették, miért álltam bele a harcba a hév járatritkítások ellen ősszel. Hisz a vonatok öregek, úgysincs mit tenni. Ez van, törődjünk bele. Elmondtam akkor is, miért nem csak ez az út járható: a vonatok persze öregek, az újakra szükség van, ettől még a régiek elhalasztott fővizsgáit lehet pótolni, nem a járatritkítás az egyetlen megoldás – írta hétfő délután Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom elnöke azzal kapcsolatban, hogy a MÁV bejelentette: lesz elég HÉV-kocsi 2025-ben is.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója ugyanis a Facebook-odalán szellőztette meg, hogy a hatvanéves HÉV-vonatok pótlására felgyorsítják a forgalomból átmenetileg kivont, fiatalabb motorkocsik felújítását. Büszkén jelentette be azt is, hogy a tartalékszerelvények első darabja már el is készült, és menetrend szerinti vonatként közlekedik, egyelőre a szentendrei vonalon.
Vitézy Dávid úgy látja, azután indulta meg a szemléletváltás, hogy összehívta a Fővárosi Közgyűlés szakbizottságát, és a képviselők egyhangú kiállása megtette a hatását: Lázár János visszakozni kezdett a HÉV-ritkítást illetően. Hegyi Zsolt mostani posztja mutatja, hogy a harc sikerrel járt. – Persze mehetett volna ez magától is, anélkül, hogy egyből négy vonalat érintő járatritkítást jelent be a MÁV. De ha már ilyen jól megy a korábbi rossz döntések korrekciója, akkor végre az új HÉV-vonatok beszerzését is újraindíthatná a kormány – jócskán ideje lenne – tette hozzá.
Hegyi Zsolt december elején adott interjút lapunknak, amelyben kijelentette, hogy fél éven belül kiírják a közbeszerzéseket a HÉV-kocsik cseréjére. –60 évesnél idősebb HÉV-szerelvényeket veszélyes lenne üzemeltetni, ezért automatikusan ki kell vonni őket a forgalomból. Ez 2025-ben négy háromkocsis járművet fog érinteni. Ezeket a fiatalabb kocsikból tudjuk pótolni azzal, ha többet és gyorsabban tartunk karban. Tehát 2025-ben rendben leszünk, de mire odaérünk, hogy a következő 7-8 darabot ki kell venni 7 év múlva, ezt már ilyen módszerrel nem fogjuk tudni kezelni– fogalmazott a MÁV-vezér.