Több üzenetet is kapott arról Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár, hogy Budakeszin és a Budakeszi úton nem lehetett felférni hétfőn reggel a buszokra. – A mai nap tényleg az átlagosnál is rosszabb volt: a műholdas forgalomirányító rendszer adatai szerint reggel 7 és 9 között a 22-es, 22A és 222-es vonalakon 35 db busznak kellett volna belépnie Budakesziről Budapestre, ehhez képest 21 db lépett be – ez az előírt szolgáltatás 60 százaléka – számolt be róla közösségi oldalán.
Úgy vélte, ezzel a szolgáltatással „nyilván senkit nem fogunk meggyőzni, hogy az autóját létéve busszal járjon Budapestre, de a ma Budakesziről a fővárosba vagy városon belül a Budakeszi útra ingázók számára is azt jelenti, hogy elkésnek és 10-20 percen át kell egy buszra várniuk, amire felférnek”. Szerinte a dugók mellett azonban most még személyzethiány is tetézte a bajt, ahogy ez mindennapos mostanában, „eközben persze a bezárt vasútvonalakon buszok tucatjai pótolnak vonatokat az ország más részein...”.
Szerinte általánosságban is érezhető, hogy a pár éve az állam által átvett kék buszos agglomerációs járatokon a járműpark dicséretes modernizálása ellenére, melyen ő sokat dolgozott, összességében romlik a szolgáltatás megbízhatósága. Úgy vélte, ezen változtatni kell, Budapest számára elemi fontosságú buszcsaládok ezek, amelyek tízezrek számára jelentenek alternatívát Budaörs, Budakeszi, Nagykovácsi, Solymár, Gyál, Törökbálint, Pécel és más települések felől Budapestre, ráadásul Budapesten belül is ezek jelentik a helyi közösségi közlekedést. – (...) éppen ezért a Fővárosnak és a BKK-nak is van itt tennivalója, nem lehet csak az államra mutatni, hisz a jegybevételek a belső szakaszokon a fővároshoz folynak be. Ami viszont biztos: nem fér bele, hogy 10 buszból 4 kimaradjon a reggeli csúcsidőben – zárta posztját.
Később kommentben azt is leszögezte, a BKK a budapesti közszolgáltatás megrendelője és ellátási felelőse. – Nem tud nem lenni köze ahhoz, hogy a Budakeszi úton milyen a helyi közlekedés. De nyilván itt az elsődleges felelősség a 22-est megrendelő minisztériumot és a Volánbuszt terheli – szögezte le odaszúrva a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumnak.