A HÉV-járatok tervezett ritkítása miatt Vitézy Dávid hétfőre összehívta a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését. Az ülésre meghívta Lázár János minisztert, Karácsony Gergely főpolgármestert, a BKK és a MÁV vezetőit, az érintett kerületek polgármestereit és civil szervezetek képviselőit.
Vitézy a testület elnökeként Facebook-oldalán azt írta, a BKK vezérigazgatója átadta neki a MÁV-tól a H6-os ráckevei, a H7-es csepeli és a H8-as gödöllői hév ritkításával, kapacitásának csökkentésével kapcsolatban kapott terveket. Ezekből kiderült, hogy a gödöllői hév kapacitását csúcsidőszakban 18 százalékkal csökkentenék, 6 helyett 3 kocsival járna.Ugyanezt javasolják a ráckevei hév esetében is egyes Tökölről induló csúcsidei vonatoknál, és ennek alternatívájaként vetik fel, hogy a ma is zsúfolt csepeli hév járjon ritkábban csúcsidőben – ami 20-23 százalékos kapacitáscsökkenést jelentene. A MÁV azzal érvelt, hogy a jelenlegi járműkapacitással napi néggyel kevesebb járatot tudnak indítani.
Vitézy szerint nem csoda, hogy elfogytak az üzemképes hév-vonatok, hiszen a járműpark legöregebb darabjai 58-61 évesek.Azt írta, a kormány által leállított HÉV-járműbeszerzési tendert két éve nem indították újra, Lázár János pedig elsüllyesztette a vonalakkal kapcsolatos fejlesztési terveket. Azt is a minisztérium felelősségének tartja, hogy az öreg, elavult – de eddig megbízhatóan működő - járművek karbantartási és alkatrészellátási rendszere összeomlott az új bürokratikus központosítás miatt.
Vitézy abban bízik, hogy a főpolgármesterrel és a közgyűlési frakciókkal együtt ki tudnak állni azért, hogy a tervet megakadályozza.