Naivak, kivitelezhetetlenek vagy értelmetlenek a Lázár János által bejelentett vasúti tervek – értékelte Facebook-oldalán Vitézy Dávid. A korábbi főpolgármester-jelölt szerint az látszik, hogy az élesedő politikai versenynek van hatása, a miniszterre pedig kezdenek ráégni a működési zavarok, „melyeket jelentős részben épp az általa kivont források, leállított projektek és kudarcos átszervezések okoznak.”
A Podmaniczky Mozgalom politikusa példaként hozta, hogy mostantól minden egyetemista visszakaphat a 945 forintos megyebérletből 94 forintot, ha havi ötször késik a vonatuk húsz percnél többet. A nyolc kocsis zsúfolt balatoni InterCity mellé pedig indíthatnak még egy 45 üléses buszt, ha nem működik a vonaton a klíma. „Nagyon reális terv ez is, mindenki fantáziájára bízom, hogyan fog működni a gyakorlatban” – fogalmazott.
Vitézy azt sem gondolta volna, hogy Lázár szó szerint értette azt, hogy a vasúton a „sz.rból” kell várat építeni. Így végül szerinte az állomási vécék felújítása maradt a legambiciózusabb vasúti beruházás. „Ugyanis gyakorlatilag ennyi maradt: a tavaly még 3000 milliárdos, akkor épp öt pontos óriási vasútfejlesztési ígéretekből nem lett semmi, már a pontok közül is eltűntek. Maradt ez az összesen 20 milliárd forintnyi tíz pont, a komoly pálya- vagy pályaudvar-fejlesztések, új járműbeszerzések mind eltűntek már a beígért pontok közül is. Továbbra is a MÁV új Kopaszi gáti üvegpalotája a legnagyobb magyar hazai forrásból finanszírozott vasúti beruházás - sőt, lassan az egyetlen. A Lázár János által leállított vasúti nagyberuházások pedig továbbra is a fiókban pihennek” – posztolta Vitézy, aki szerint jelenleg a semmit próbálják reformmá sminkelni.