Ötös metró lesz a szentendrei HÉV-ből

Ötös metró lesz a szentendrei HÉV-ből

HÉV-szerelvények a szentendrei végállomáson (Fotó: Michael Krahe)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Úgy tűnik, célt ért a III. kerületi lobbi, az önkormányzat ugyanis a honlapján számolt be róla, hogy a Tarlós István vezette közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, amelybe bekerült: a Fővárosi Önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át.

Az Index által is idézett átalakításokra a vonal fontossága és az utasszám folyamatos növekedése miatt kerül sor. „Az elgondolást az is indokolja, hogy Óbuda közlekedési problémái a várost kettészelő HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződésére vezethetők vissza, amelyek akadályozzák a helyi közúti közlekedést” – írja önkormányzati honlapja.

A közgyűlés ezzel összefüggésben arról is döntött, hogy a H5-ös HÉV vonalat 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza és felkéri a Budapesti Közlekedési Központot a szükséges módosítások átvezetésére.

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere már jó ideje szorgalmazza, hogy ezt a módosítást hajtsák végre a HÉV budapesti, tulajdonképpen szinte kizárólag a III. kerületen át haladó vonalán; erről a fejlesztési javaslatról beszélt egy tavasszal a kerületi városházára szervezett, a várható fejlesztésekről szóló háttérbeszélgetésen, amelyen lapunk is részt vett.

Ami a további fejlesztéseket illeti: meghosszabbítják az 1-es villamost a Bécsi úton, a Vörösvári út – Aranyvölgy szakaszon. Így az 1-es villamos, valamint a 17, 19, 41-es villamosos közvetlen átszállási kapcsolattal rendelkeznek majd az esztergomi vasútvonallal, egy helyen lehet átszállni a vasút, a távolsági buszok és a villamosok között. Ennek a tervnek a megvalósulása 2021-től indulhat és 2025-ig tarthat.

Ugyancsak döntöttek egy új Aquincum Duna-híd építéséről, amely a budapesti körvasút melletti közútfejlesztés részeként készül el.

Emellett még szerepel a tervekben a HÉV járműpark megújítása, menetrendszerű vízi közlekedés fejlesztése, további BKK megállóhelyek kialakításával, forgalomcsillapított és korlátozott forgalmú zónák kialakítása és zajvédő falak létesítése.