Bezár a Costa Coffee összes kávézója Magyarországon

Bezár a Costa Coffee összes kávézója Magyarországon

Costa Coffee a budapesti Andrássy út sarkán, a Deák térhez közel (Fotó: Tripadvisor)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Tíz év után bezár a Costa Coffee magyarországi hálózatának összes, közel harminc kávézója, csak a reptéri Costa Coffee marad meg, de az is egy másik cég tulajdonlásában és üzemeltetésében – jelentette be a brit vállalat magyarországi képviselete a Facebookon.

A döntést egy kilencoldalas dokumentumban részletezik, és „kegyetlen gazságnak” nevezik a háttértörténetet. Ebben azt írják, a magyar leányvállalatot működtető L-Coffee Kft. saját maga bérelte üzletekben, saját költségen működtette a franchise-t.

Két éve, 2019-ben a londoni anyavállalatot tulajdonló Whitebread 3,9 milliárd fontért eladta a teljes márkanév és portfólió csomagot a Coca-Colának. Tavaly a magyarországi leányvállaltnál azzal szembesültek, hogy nincs védjegy az arculatra, a bútorokra. – Így ha úgy alakul, a márkára vonatkozó összes márka sajátosságot, arculatot, benne a márka bútorait, képeit is el kell távolítani, hogy a márkát képviselő megjelenést ne viselhesse arra jogosulatlan – írják. Ekkor minden berendezés, eszköz ebből a bezárt üzletből egy céghez került, több millió forint értékben. Mint megjegyzik, ekkor derült ki, hogy védelmi elem csak a Costa Coffee márka logóra (embléma és szóösszetétel) van, és „bárki vehet Costa Coffee bútort, festhet arculatot, arculati elemet, ahol csak akar, és kinyithat egy középszerű kávézót, olyan látszattal, mintha Costa Coffee kávézó lenne”.

A Coca-Cola pedig úgy döntött, az az üzlet, amelyik velük szerződésben áll és Costa kávéból csinál kávét, az logóban kiírhatja, hogy Costát árul. A magyar leányvállalat szerint emiatt ők is több panaszt kaptak már vásárlóktól a vásárolt kávé minősége miatt. Az évek alatt pedig több szakmai hiányosságot is felfedeztek a háttérben, amikhez állításuk szerint az anyavállalattól nem kaptak segítséget, hanem saját zsebből orvosolták azokat.

Így aztán a magyar üzleteket mögött álló L-Coffee Kft.-ben megtört a bizalom az anyavállalat felé, „hiszen a csapattal több mint 9 éven át elhitették, hogy többfajta védelem is létezik, pedig nem. (…) Nehéz elfogadni, de ezen tények fényében, ha ezeket korábban tudta volna a csapat, biztosan nem fektet be 29 üzletbe, üzletenként 50-70 millió forintot elköltve berendezésre, designra, arculati elemekre és arculati bútorokra, hiszen semmi jogi védelem nem jár hozzá, csak a Costa Coffee-logót megillető védjegy”.

Címkék: bezárás, Costa Coffee