
A 2020-ben negyedik generációjába lépett, tavaly frissített Hyundai Tucson továbbra is kilóg a szabadidő-autók tömegéből. A világító hűtőmaszk teljesen egyedi, ahogy az oldalsó papírhajtogatott törések, duzzanatok és a formás hátsó is átgondolt dizájnról árulkodnak.
Könnyű terepen elboldogul
Hossza 4,5 méter, szélessége 1,85 méter, magassága 1,65 méter, tengelytávja 2,68 méter. Könnyű terepen (földutakon, mezőn) elboldogul, szabad hasmagassága 170 milliméter. A hátsó sor kényelme pazar, minden méretosztály jól érzi magát ott, akár három felnőtt is bátran bevállalhat egy balatoni leruccanást. A szövetülések jól tartanak.
A csomagtartó nagy (rekeszekkel együtt mérve, alapáras defektjavítóval 616 literes), a hátsó üléspad 40:20:40 arányban dönthető, ha szállítani kell vele, a kalaptartó sincs útban. Sok a kacattartó, az italtartó jól használható, vannak polcok, tágas a kesztyűtartó és az ajtózsebek sem csak dísznek vannak.
Érintés és tekerés
A kijelzők és műszerek a legutóbbi digitális trendet követik, jól átgondolt az információs és szórakoztató berendezés. A kép éles, a processzor gyors, a 12,3 hüvelykes műszerfali kijelző testre- és ízlésre szabható, a szintén 12,3 hüvelykes középső kijelzőn pedig jól megfér egymás mellett a Waze, a Spotify és a fedélzeti menü.
Majdnem mindent érintésérzékeny kapcsolókkal vezérelhetünk, de egy hagyományos gombsort azért szerencsére visszacsempésztek a tervezők. A klíma hőfokát tekerőkapcsolóval állíthatjuk, ám a befújás erősségét már tapogatni kell. A fedélzeti menü sokrétű és túl sok információt tartalmaz, a kormány jó fogású, a kapcsolói, gombjai logikusan működtethetők. Az anyaghasználat példás, kárpit jutott a műszerfalra is.
A hajtás lágy hibrid, tehát önállóan nem tud villannyal közlekedni, az 1,6 literes turbós benzinmotor legnagyobb forgatónyomatéka 265 Nm. Halk az autó, a hangszigetelés kiváló. A 160 lóerős teljesítmény nem vág falhoz, de kiváló utazóautó vele az üresen 17 mázsás Hyundai Tucson. A volánnál a kényelmes kocsikázás igénye keríti hatalmába a sofőrt. Nem sietős, hanem elegánsan ráérős a karaktere. Közel 1200 kilométeren át hajtottam, jártam vele sokat autópályán, országúton, városban és fővárosban, a fogyasztás 6,7 liter lett 100 kilométerenként.
Kissé sprőd
Futóműve elöl MacPherson, hátul multilink, ezzel nem is lenne baj, ha kissé puhábban rugózna. Viszont ezektől a malomkerekektől mit várunk? Nem billeg, nem bólogat, de rossz úton és merev keresztbordákon csúnyán felüt. A dupla kuplungos automatikus váltóval nem voltam elégedett, az elindulási hajlandósága túl vehemens, nem elegáns.
Jól felszerelt már alapból is a Hyundai Tucson: gurulásgátlót és lejtmenetvezérlőt, illetve automatikusan oldó elektromos rögzítőféket, távfény asszisztenst, sok-sok vezetésbiztonsági berendezést és funkciót, LED-es első lámpákat, parkolást segítő radarokat mindenképpen kapunk. Kedvezménnyel 13,5 millió forintért juthattunk a tesztelt Hyundai Tucsonhoz januárban, ennél olcsóbb a villanyos rásegítés nélküli, szintén 160 lovas változat kézi sebességváltóval, 11,6 millió forintért. Megnyugtatásul: a Hyundai öt év kilométerkorlát nélküli garanciát ad mellé, a navigációhoz 10 évig jár ingyenes támogatás. Az összkerékhajtás felára nem vészes, 700 ezer forintot megér.
Ez a cikk eredetileg a nyomtatott Magyar Hang autós mellékletében, a 4 Kerékenben jelent meg január 31-án.