
A Skoda Kodiaq hossza 4,7 méter, szélessége 1,8 méter, magassága 1,6 méter, tengelyek közötti távolsága 2,8 méter. A hétüléses változat csomagtartója minimum 340 literes, öt személlyel használva pedig 845 liter. Ha szállítani kell, az osztott hátsó ülések ledöntésével a puttony űrtartalma két köbméteresre bővíthető. A hátsó kettő szükségülés, legfeljebb gyerekek utazhatnak rajtuk hosszabb távon. A bejutás a harmadik sorba nehézkes, ebben nem segít az sem, hogy a második sor tologatható.
Látni és látszani
A Kodiaq LED-mátrix fényszóróval is rendelhető, amely nappali fényszőnyeget terít elénk, miközben nem zavarja a többi közlekedőt. Újdonság a szélvédőre vetített kijelző, ami az egyik legjobb ebben a kategóriában. A sebességváltó választókarja a kormány mögött kapott helyet.
Az utastérben csak igényes – és gyakran újrahasznosított – anyagokat találunk, bizonyos szempontból még az Audinál is többet ad a cseh márka, a környezetbarát anyaghasználat sem megy a minőség rovására, a skodás okosságok pedig megmaradtak. Az ülések kényelmesek, az ergonómia kiváló. Jól szól a 13 hangszórós Canton hangrendszer.
A dízel örök
Dízelből kettő van, a gyengébb kétliteres TDI 150 lovas, az erősebb 193 lóerős. Bár magamnak az előbbit választanám, a tesztelt izmosabb kivitelben sem csalódtam. Ez a változat alaphelyzetben 4×4-es. A nagytestű cseh álló helyzetből 100 kilométer per óra sebességre 7,8 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 220 kilométer per óra. Hangja határozott, de nem tolakodó, az utastérbe alig szűrődik be.
Lágy, komfortos, kényelmes
Futóműve kiváló, inkább lágy, komfortos, puha – egyszóval nagyon kényelmes. Technikája elöl MacPherson, hátul négy lengőkaros. A kanyarokat jól veszi, de kormányzása túl könnyed egy sportos menethez.
A futáskultúra, a zajszint és a reakciókészség rendben van, a hétfokozatú DSG figyelmesen és finoman dolgozik. Kezelhetőségét tekintve a Kodiaq inkább könnyed, mint nehézkes, és ha túl lendületesen száguldunk át a kanyarokon, az éber ESP durván beavatkozik, ahogy a vezetősegédek túlzott figyelme sem lankad soha. Bár nagyon magasan ülünk, a Kodiaqot gyorsan is lehet vezetni anélkül, hogy megsértődne.
Az üresen 18 mázsás szabadidő-autó fogyasztása jól uralható, főleg városi, elővárosi használatban 6,7 literes átlagot mértem, de ez nyári üzemben simán leszorítható 6 liter környékére.
Nem olcsók a Skodák
Legolcsóbban 16,152 millió forintért lehet új Kodiaqunk, a belépő dízelmotorral és Selection felszereltséggel 17,49 millió forint az ár. Öröm az ürömben, hogy 1,45 millió forintos kedvezmény ad az importőr minden Kodiaqra.
Ez a cikk eredetileg a Magyar Hang hetilap 2024/48. számában, a 4 Keréken című autós oldalon jelent meg.