Időtálló – Skoda Kodiaq-teszt
Skoda Kodiaq

A Skoda Kodiaq hossza 4,7 méter, szélessége 1,8 méter, magassága 1,6 méter, tengelyek közötti távolsága 2,8 méter. A hétüléses változat csomagtartója minimum 340 literes, öt személlyel használva pedig 845 liter. Ha szállítani kell, az osztott hátsó ülések ledöntésével a puttony űrtartalma két köbméteresre bővíthető. A hátsó kettő szükségülés, legfeljebb gyerekek utazhatnak rajtuk hosszabb távon. A bejutás a harmadik sorba nehézkes, ebben nem segít az sem, hogy a második sor tologatható.

Látni és látszani

A Kodiaq LED-mátrix fényszóróval is rendelhető, amely nappali fényszőnyeget terít elénk, miközben nem zavarja a többi közlekedőt. Újdonság a szélvédőre vetített kijelző, ami az egyik legjobb ebben a kategóriában. A sebességváltó választókarja a kormány mögött kapott helyet.

Az utastérben csak igényes – és gyakran újrahasznosított – anyagokat találunk, bizonyos szempontból még az Audinál is többet ad a cseh márka, a környezetbarát anyaghasználat sem megy a minőség rovására, a skodás okosságok pedig megmaradtak. Az ülések kényelmesek, az ergonómia kiváló. Jól szól a 13 hangszórós Canton hangrendszer.

A dízel örök

Dízelből kettő van, a gyengébb kétliteres TDI 150 lovas, az erősebb 193 lóerős. Bár magamnak az előbbit választanám, a tesztelt izmosabb kivitelben sem csalódtam. Ez a változat alaphelyzetben 4×4-es. A nagytestű cseh álló helyzetből 100 kilométer per óra sebességre 7,8 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 220 kilométer per óra. Hangja határozott, de nem tolakodó, az utastérbe alig szűrődik be.

Középút – Hyundai Tucson-teszt
Biró Csongor

Középút – Hyundai Tucson-teszt

Megfelelő a családnak, jó a vállalatnak, kellemes vezetni, nem fogyaszt sokat, elég erős, benyel mindent. Mi kell még? Talán olcsóbb ár…

Lágy, komfortos, kényelmes

Futóműve kiváló, inkább lágy, komfortos, puha – egyszóval nagyon kényelmes. Technikája elöl MacPherson, hátul négy lengőkaros. A kanyarokat jól veszi, de kormányzása túl könnyed egy sportos menethez.

A futáskultúra, a zajszint és a reakciókészség rendben van, a hétfokozatú DSG figyelmesen és finoman dolgozik. Kezelhetőségét tekintve a Kodiaq inkább könnyed, mint nehézkes, és ha túl lendületesen száguldunk át a kanyarokon, az éber ESP durván beavatkozik, ahogy a vezetősegédek túlzott figyelme sem lankad soha. Bár nagyon magasan ülünk, a Kodiaqot gyorsan is lehet vezetni anélkül, hogy megsértődne.

Az üresen 18 mázsás szabadidő-autó fogyasztása jól uralható, főleg városi, elővárosi használatban 6,7 literes átlagot mértem, de ez nyári üzemben simán leszorítható 6 liter környékére.

Nem olcsók a Skodák

Legolcsóbban 16,152 millió forintért lehet új Kodiaqunk, a belépő dízelmotorral és Selection felszereltséggel 17,49 millió forint az ár. Öröm az ürömben, hogy 1,45 millió forintos kedvezmény ad az importőr minden Kodiaqra.

Ez a cikk eredetileg a Magyar Hang hetilap 2024/48. számában, a 4 Keréken című autós oldalon jelent meg.